تعلیم و تعلم یکی از ماموریت های الهی انسان است
231699

امام جمعه فاضل آباد گفت: تعلیم و تعلم یکی از ماموریت های الهی انسان است و به عنوان بهترین نوع عبادت شمرده می شود.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، جشن روز معلم همراه با افطار با  حضور حجت الاسلام والمسلمین قاسمی امام جمعه شهر فاضل آباد، اعضای هیات امناء و جمعی از مسئولین شهر، اساتید، طلاب و خانواده های آنان در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج الله تعالی) فاضل آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی بیان کرد: حقیقت انسان و انسانیت وی، در  علم اوست و اگر کسی به دنبال تحصیل علم نرود گویا از حقیقت انسانیت خود بی بهره شده است.

وی اظهار کرد: در روایات بر علم دین بسیار تاکید شده است، زیرا کلید بصیرت و کمال است؛ به همین دلیل در اعمال شب قدر بحث علمی نیز وارد شده است.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(عجل الله تعالی) فاضل آباد ادامه داد: تعلیم و تعلم یکی از ماموریت های الهی انسان است و به عنوان بهترین نوع عبادت شمرده شده است، زیرا عبادت با علم و معرفت، لذت بخش خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی اضافه کرد: علم آموزی محدودیت زمانی، مکانی و جنسی ندارد و انسان در هر سن و سال و در هر مکانی می تواند علم بیاموزد. 

وی بیان کرد: مهارت آموزی امر بسیار مهمی است که در حوزه علمیه باید نهادینه شود به این شکل که گروهی در قصه گویی و کار با کودک و گروهی پاسخ گویی به شبهات و گروهی بیان مسائل شرعی و غیره مهارت تخصصی کسب کرده و در جامعه وارد شوند.

امام جمعه فاضل آباد پاسخ به شبهات را امری بسیار مهم دانست و افزود: دشمن در جامعه به شدت شبهه ایجاد می کند، هر چند اصل شبهه بی اشکال است ولیکن توقف در شبهه خطرناک است و افراد جامعه را دچار گمراهی و سردرگمی می کند.

برچسب‌ها