ولایت مداری دلیل فضیلت و عظمت حضرت معصومه(س) نسبت به دیگران بوده است
235873

عضو قرار گاه خاتم الاوصیاء(عج الله تعالی فرجه الشریف) شهر فاضل آباد گفت: علت عظمت و فضلیت حضرت معصومه(سلام الله علیها) نسبت به دیگر فرزندان امام، ولایت مداری ایشان بوده است.

 به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، همایش«حجاب فاطمی-کرامت انسانی» به مناسبت اختتامیه برنامه های هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی در جمع مسئولین، طلاب، خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا شیبانی مجد و شماری از بانوان شهر فاضل آباد با همکاری مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج الله تعالی) در محله گلستان شهر فاضل آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این مراسم بیان کرد: تصور اینکه مقام حضرت معصومه(سلام الله علیها) به دلیل ارتباط نسبی با امام رضا(علیه السلام) است، اشتباه می باشد، زیرا امام رضا(علیه السلام) خواهران و برادران بسیاری داشتند که هیچ یک دارای چنین مقامی نبودند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(سلام الله علیها) با سفر خود از مدینه به خراسان در پی اثبات ولایت و امامت امام رضا(علیه السلام) با توجه به انحرافات بعد از به شهادت رسیدن پدرشان بود؛ بنابراین، علت عظمت و فضلیت ایشان نسبت به دیگر فرزندان امام به دلیل ولایت مداریشان بوده است.

عضو قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج الله تعالی) شهر فاضل آباد اشاره کرد: اگر امروزه ایران کشوری با اقتدار در تمامی زمینه ها به خصوص زمینه نظامی است و پهباد آمریکایی وارد شده در مرز ایران را سرنگون می کند به دلیل وجود ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اذعان کرد: چادر مشکی بانوان از حضرت زهرا(سلام الله علیها) به ارث رسیده است؛ از این رو، پایبندی به مساله حجاب نیز در ردیف ولایتمداری به حضرت معصومه و حضرت زهرا(سلام الله علیهما) به شمار آمده و حفظ چادر حفظ ولایت مداری است.

وی خاطرنشان کرد: در وصیت نامه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به دو نکته بسیار تاکید شده اکه شامل رها نکردن ولایت و حفظ حجاب بانوان می شود.

عضو قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج الله تعالی)، اختلاس گران را به دو گروه مالی و عقیدتی تقسیم کرد و توضیح داد: اختلاس گران عقیده، مانند خانم ها با وضعیت پوشش نامناسب وارد جامعه شده و عقیده و باور جوانان را هدف قرار می دهند که هر دو گروه اختلاس گر باید پاسخگوی اعمال ناشایست خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان گفت: شهدای مدافع حرم برای حفظ  و دفاع از ارزش های اسلامی و دینی به شهادت رسیدند و با این کار قدردانی خود را نسبت به ولایت فقیه نشان دادند؛ بانوان نیز با حفظ حجاب می توانند مدافع حرم و قدردان ولایت فقیه باشند.

گفتنی است در حاشیه برنامه علاوه بر ایجاد غرفه های اقتصاد مقاومتی و غرفه کودکان، یکی از اساتید مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج الله تعالی فرجه الشریف) به نوجوانان آموزش عملی مدل های مختلف حجاب اسلامی را ارائه داد.

در پایان جلسه نیز تمامی مسئولین حاضر در جلسه و طلاب و بانوان شهر و خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا شیبانی طومار مطالبه گری احیای قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را امضاء کردند.

برچسب‌ها