سالانه ۱۵ هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران پذیرش می‌شوند
235878

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت:‌ هرسال حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر برای حضور در حوزه‌های علمیه خواهران نام‌نویسی می‌کنند که از این تعداد حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کوثر، خانم داودی در دیدار مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در این مرکز برگزار شد بیان کرد: حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه آموزش طلاب خواهر در دوره‌های نیمه حضوری و حضوری به صورت تمام وقت و پاره وقت انجام می‌شود افزود: تمام فرایند پذیرش و آموزش طلاب خواهر توسط معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران انجام می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت:‌ هرسال حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر برای حضور در حوزه‌های علمیه خواهران نام‌نویسی می‌کنند که از این تعداد حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر پذیرش می‌شوند، همچنین حوزه‌های علمیه خواهران ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل دارد که ۴۷ هزار نفر از آن‌ها سطح دو هستند.

خانم داودی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اجرایی فرایند جذب و آموزش حوزه‌های علمیه خواهران توسط مدارس و استان‌ها انجام می‌شود و تنظیم برنامه‌ها، بخشنامه‌ها و ارزیابی‌ها توسط ستاد صورت می‌گیرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران تشریح کرد: جذب و گزینش استادان مدارس علمیه خواهران با گزینش‌های علمی و اخلاقی صورت می‌گیرد که بخشی از آن‌ها توسط استان‌ها و بخشی از آن‌ها توسط ستاد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ استاد در مدارس علمیه خواهران تدریس می‌کنند که بخش اعظمی از آن‌ها در سطح دو مشغول هستند عنوان کرد: حدود هزار استاد در سطح سه و حدود ۸۰ استاد در سطح چهار تدریس می‌کنند، همچنین تمامی استادان سطح دو و بخش زیادی از استادان سطح سه را نیز بانوان تشکیل می دهند.

خانم داودی با بیان اینکه استادان از ارکان بسیار مهم آموزش در حوزه‌های علمیه هستند اظهار کرد: در سال‌های گذشته تلاش کردیم استادان مدارس سطح دو حداقل مدرک سطح ۳ را داشته باشند و درنتیجه اکنون بیش از دو سوم آن‌ها دارای مدرک سطح سه هستند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری دوره‌‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای استادان مدارس بیان کرد: آموزش‌های استادان در دو بخش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پراکندگی و گستره مدارس علمیه خواهران از مشکلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم، ۵۰۰ مدرسه علمیه تعداد زیادی است و بخشی از این مدارس در دسترس نیستند و ما باید با همین منابع اندکی که در اختیار داریم نسبت به تأمین و مهارت‌افزایی استادان این مدارس اقدام کنیم.

برچسب‌ها