جامعه نیازمند حضور عفیفانه مردان و زنان است/ حجاب را به مقوله سیاسی تبدیل نکنیم
236160

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: جامعه ما نیاز به حضور عفیفانه زنان و مردان دارد که مطابق با عرف و منطق در جامعه باشد؛ به طوری که در معرض دید تیز و زمینه انحرافات شیطانی قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر، طاهره بیگم سیدی در همایش بایدها و نبایدهای فعالیت‌های اجتماعی “من او” که در سالن همایش نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مقوله عفاف و حجاب مسئله پیچیده و غیر قابل فهمی نیست؛ دشمن از غفلت، بی برنامه گی و بی تعصبی ما به مسائل دینی نهایت سوء استفاده را کرده است.

وی افزود: وقتی دشمن فهمید که دیگر نمی‌تواند از طریق جنگ سخت با ایران در بیفتد نیز از طریق تهاجم فرهنگی وارد شد؛ به گونه‌ای که اشتباهات و آسیب‌های موجود در جامعه ما را رصد و از این طریق نقشه خود را عملی می‌کند.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه امنیت روانی مستلزم حجاب است، خاطرنشان کرد: اساسا اسلام حجاب را دوست دارد و یکی از ارزش‌های الهی را عاطفه و اهمیت به مهربانی می‌داند که حجاب هم به عنوان یکی از مقوله‌های محبت است.

وی تصریح کرد: حجاب پارچه نیست بلکه حیا و عفاف در زنان و تجلی حیا در غیرت مردان و نیاز جامعه انسانی است؛ چرا باید عفاف در زنان سیاسی شود؟! دعوا و استرس در جایی است که حجاب برداشته می شود؛ اگر قانونی که سبب امنیت روانی است چرا باید آزاد گذاشته شود؟

سیدی ابراز کرد: هر چیز ارزشمندی باید مکتوم و پوشیده شود؛ زن یک ریحانه است و نباید توقع کارهای سخت و تهاجمی را داشت چراکه برخلاف لطافت اوست.

وی افزود: انتظار ما از مردان این است که در فضاهای فرهنگی و اجتماعی توصیه به ارتقای سطح غیرت در جامعه شود و حافظ این عفت ریحانی و لطافت بانوان باشند.

زنان باید قدرشناس گوهر وجودی خود باشند

این کارشناس فرهنگی اذعان داشت: زنان باید قدرشناس گوهر وجودی خود باشند و مخاطبین بنیاد عفاف و حجاب باید مبلغین عرایض این نهاد باشند؛ انتظار داریم مردان در جمع‌های مردانه به نقش مردان در حفظ غیرت سفارش کنند.

سیدی ادامه داد: به نظر می‌رسد مقداری در موضوع عفاف و حجاب منحرف شده‌ایم؛ قرآن در این خصوص فرموده که حجاب در ارتقای فرهنگ اجتماعی جامعه  یک اصل اساسی است.

وی اذعان داشت: قرآن کریم به مردان توصیه دارد که در حفظ این عفت تلاش کنند، مردان ما غیور هستند، اگر مردان از عفاف و حجاب مراقبت و مطالبه گر نباشد و به نوعی غیرت را از آنان بگیرند دیگر چیزی از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

کارشناس مسائل فرهنگی ابراز کرد: حضور زنان در جامعه نیز باید و نباید‌هایی دارد اما جامعه ما نیاز به حضور عفیفانه دارد که مطابق با عرف و منطق در جامعه باشد؛ به طوری که در معرض دید تیز و زمینه انحرافات شیطانی قرار نگیرد.

سیدی تصریح کرد: قرآن از ما می‌خواهد سلامت خود را حفظ کنیم و در حوزه اجتماعی حجاب یک اصل اساسی اجتماعی است؛ ما باید در نسل امروز حجاب را با زبان جوانان امروزی اشاعه دهیم و این مقوله را متناسب با نیاز آن‌ها مطرح کنیم.

وی در پایان گفت: حجاب برای حفظ سلامت جامعه و خانواده‌هاست و فضای امن را در جامعه تامین می‌کند؛ زمانی ما به موضوع اهمیت حجاب پی می‌بریم که برای آن هزینه کنیم و اکنون که حجاب مورد هجمه قرار گرفته نیز خون ما کمترین هزینه برای حفظ این مقوله است.

منبع: شاخص

برچسب‌ها