کارگاه آشنایی با پایگاه‌های دانشی برای طلاب برگزار شود/وظیفه خطیر استعدادهای برتر برای احیای تمدن اسلامی
236465

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه طلاب استعدادهای برتر باید با مجلات‌علمی، تازه‌های دانشی و حرف‌های نو در موضوعات مختلف ارتباط داشته باشند گفت: باید کارگاه‌های آشنایی با پایگاه‌های دانش برای طلاب برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری کوثر، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در نشست و بازدید استعدادهای برتر حوزه‌ علمیه خواهران استان قم از مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در این مرکز برگزار شد با بیان اینکه ما در عرصه علم و دانش باید سنگربان، مدافع مکتب و یاریگر دین خدا باشیم بیان کرد: استعدادهای برتر وظیفه مضاعف و بیشتری در عرصه علم و دفاع از مکتب اسلام دارند.

وی با اشاره به اینکه حرکت مبارک، ریشه‌دار، ضروری و بایسته‌ای به نام تمدن اسلامی شروع شده است اظهار کرد: تمام دنیا تلاش می‌کند تا مسلمانان همواره فرودست و در جهالت باشند.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امروز مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه ما تلاش برای احیای تمدن اسلامی است افزود: بیشترین بار این وظیفه خطیر بر دوش استعدادهای برتر است.

وی تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که ما در جریان تمدن سازی نخبگانی باید به آن توجه کنیم ایجاد ارتباط شایسته و عالمانه با منابع علمی و دینی است، خواهران طلبه محققه باید نسبت به رصد و ارتباط با منابع علمی توجه کافی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین عناصر تعالی، رشد و بالندگی این است که با منابع و پایگاه‌های دانشی ارتباط بروز داشته باشد، برای بروز بودن در عرصه پژوهشی باید با منابع و پایگاه‌های دانشی ارتباط مستمر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طلاب استعدادهای برتر باید با مجلات علمی، تازه‌های دانشی و حرف‌های نو در موضوعات مختلف ارتباط داشته باشند تشریح کرد: باید کارگاه‌های آشنایی با پایگاه‌های دانش برای طلاب برگزار شود.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: رسالت مرکز مشاوره پژوهشی حوزه علمیه خواهران این است که طلاب را با تازه‌های دانشی آشنا کرده و دسترسی طلاب را با پایگاه‌های علمی و دانشی تسهیل کند.

برچسب‌ها