خود باوری، احساس پوچی را درون انسان از بین می برد
240333

خانم فیروزی استاد و مشاور حوزه خود باوری را موجب از بین بردن احساس پوچی در درون انسان دانست.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، خانم فیروزی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گراش تصریح کرد: آرامش يک حالت روحي- رواني و دروني است که دستیابی به آن یکی از خواسته های همیشگی بشر بوده و انسان در طول تاریخ برای دستیابی به آن تلاش‌ها و رنج‌های بسیاری را به جان و دل پذیرفته است.
خانم فیروزی در رابطه با تاثیری که گناه می تواند بر آرامش انسان داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر نوع گناهی انسان را دچار اضطراب می ‌کند ولی برخی گناهان تاثیر بیشتری در آرامش انسان دارد، در حالی که در برابر گناه، اطاعت و عبادت خدا آرامش‌بخش است.
استاد و مشاور حوزه افزود: گاهی تامین هزینه‌های زندگی، آرامش خاطر انسان‌ها را بر هم می‌زند که در چنین مواقعی باید راضی به رضای خدا بود همانگونه که پیامبر(صلی الله علیه) در همین زمینه می‌فرمایند که هرگاه نفس انسان روزی خود را فراهم ببیند، سکون و آرامش می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: احساس پوچی و بی‌هدفی آرامش فرد را به هم می‌زند، بنابرین تا زمانی که فرد، وجود و استعدادش را باور نداشته باشد دیگران نیز او را باور نخواهند کرد زیرا خود باور بودن، احساس پوچی را در درون انسان از بین می برد.

خانم فیروزی خاطر نشان کرد: کسی که دارای سلامت روانی است به خود و توانایی‌هایش اعتماد دارد و مشکلات را پدیده‌ای قطعی می بیند که حل شدنی است و در برابر مشکلات بوجود آمده در زندگی احساس شکست و ناکارآمدی نمی‌کند.
وی با بیان اینکه دعا نقش گسترده‌ای در سلامت روان دارد، افزود: دعا عامل پیوستگی روان انسان با جایگاه اصلی خویش است و روح انسان بدون دعا پاینده نخواهد ماند و ذکر خدا از طریق انس با پروردگار به انسان آرامش می‌دهد و غذای روح و موجب روشنایی دل است.
استاد و مشاور حوزه تاکید کرد: حسن ظن به خداوند و اطرافیان، باعث آرامش می‌شود همانگونه که امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند که بهره‌ای از حسن ظن داشته باش تا قلبت آرام گیرد و کارت آسان شود.
 

برچسب‌ها