بزرگ ترین مشکل بشریت بی بصیرتی است
240586

امام جمعه شهر فاضل آباد گفت: جامعه زمانی گرفتار مصیبت در دین می شود که افراد از روی بی بصیرتی افراد نالایق را به عنوان مسئول انتخاب نمایند .

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، مراسم سوگواری دهه آخر صفر با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجفعلی قاسمی در جمع  بانوان شهر فاضل آباد و اساتید، طلاب و کارکنان مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین بیان کرد: زیارت نامه های رسیده از ائمه(علیهم السلام) گنجینه های بسیار با ارزش و با مفاهیم بسیار والایی است که به ما منتقل شده است.

وی با بیان این که امام حسین(ع) هستی خود را فدای جهل و نادانی مردم کرد، خاطرنشان کرد: جهل به معنای عدم بصیرت دینی است که از بزرگ ترین مشکلات و بدبختی های جامعه بشری محسوب می شود.

امام جمعه شهر فاضل آباد خاطرنشان کرد: کسی که بصیرت دینی ندارد، ظاهر بین است و زود دچار خطا و اشتباه می شود، چنانچه در طول تاریخ افراد بسیاری از بی بصیرتی و جهالت مردم سوء استفاده نموده اند.                                                                

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: جامعه زمانی گرفتار مصیبت در دین می شود که افراد جامعه از روی بی بصیرتی افراد نالایق را به عنوان مسئول انتخاب نمایند.

وی تاکید کرد: حضرت زینب(س) با بصیرتی که داشتند به موقع عمل به وظیفه کردند و بسیار عالی مدیریت داشتند و حقایقی را که سال های سال بنی امیه از بیان آنها ممانعت می کردند را روشنگری نمودند و در این مسیر هزینه های بسیاری مانند اسارت و تبعید را پرداختند.

موسس مدرسه در پایان گفت: کار امام حسین(ع) مانند کار انبیاء است چرا که هدف امام حسین(ع) آگاه کردن مردم به وظایف و عمل کردن به آن بود و اکنون این وظیفه بر دوش حوزه های علمیه است که برای شناخت وظیفه باید از ولی خدا کمک خواست و تسلیم فرمان ایشان بود.                                                                                                                                                

برچسب‌ها