گناه عامل بی ارزشی انسان است
242176

حجت الاسلام و المسلمین سیدین گفت: انسان با شناخت خود، دیگر دست به گناه و کارهای خلاف نخواهد زد و گناه را عامل بی ارزشی خود می داند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین سیدین در درس اخلاق که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) کیش استان هرمزگان برگزار شد با اشاره به رذیله اخلاقی تکبر گفت: تکبر برتری طلبی انسان در برابر دیگران و یا حتی در برابر خداوند است و تکبر نیز به معنای در برابر خداوند در مقابل خدا وجودی برای خود قائل شدن می باشد.
وی با اشاره به اهمیت تواضع در برابر خداوند بیان کرد: تکبر انسان چه در برابر خداوند و چه بنده های خدا، انسان را به ورطه نابودی خواهد کشاند، همانگونه که شیطان به واسطه تکبر و خود برتربینی از  لطف و رحمت خدا رانده شد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدین با استناد به روایتی از امام حسین(علیه السلام) مبنی بر اینکه«شیطان به واسطه تکبر از درگاه خدا رانده شد»، افزود: شیطانی که به مقام ملائک رسیده بود با نپذیرفتن مقام خلیفه الهی حضرت آدم(علیه السلام) در برابر خداوند نافرمانی کرد.
استاد حوزه تاکید کرد: انسان با شناخت خود دست به گناه و کارهای خلاف نخواهد زد و گناه را عامل بی ارزشی خود می داند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدین با تاکید به اینکه عبادت راه بندگی کردن است، گفت: هر عبادتی موجب دستیابی به کمال نخواهد بود و تنها معرفت و شناخت خداوند انسان را به حقیقت عبادت می رساند.

برچسب‌ها