پیروی تنها از افراد تابع عقل مجاز است
242373

حجت الاسلام والمسلمین فاضل پور گفت: ظاهر افراد حجت بر خوبی و درستی آن ها نیست و در امور باید از کسی پیروی کرد که غالب بر هوای نفس خود و تابع عقل خود شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فاضل پور در درس اخلاق که در مدرسه نرجسیه(س) رودان استان هرمزگان برگزار شد، به اهمیت شناخت افراد پرداخت و بیان کرد: توجه به ظاهر خوب برخی از افراد بدون شناخت واقعی آن ها باعث گمراهی انسان می شود.
فاضل پور مدیر حوزه علمیه برادران با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) به اهمیت توجه و شناخت واقعی افراد پرداخت و گفت: ظاهر افراد حجت بر خوبی و درستی آن ها نیست و در امور باید از کسی پیروی کرد که غالب بر هوای نفس خود و تابع عقل خود شود.
حجت الاسلام و المسلمین فاضل پور با بیان اینکه دوری از هوای نفس زمینه ساز رسیدن به سعادت است، بیان کرد: خداوند انسان های را که با تحمل سختی ها در دنیا و دوری از هوای نفس به دنبال کسب سعادت هستند را به نعمتی پایدار  و همیشگی می رساند و راه رسیدن به این سعادت الگو قرار دادن سیره و روش اهل بیت(علیهم السلام) است.
وی در پایان خاطر نشان شد: امام خمینی(ره) نمونه ای بارزی از یک انسان پرتلاش است که به دور از هر گونه منیت و خالص در راه خدا، جهان را تحت تاثیر رفتار و اخلاق و قدرت خود قرار داد.

برچسب‌ها