طلاب فلسفه سیاسی اسلام را برای مردم تبیین کنند
243213

امام جمعه شیراز اظهار داشت: طلاب باید فلسفه سیاسی اسلام را برای مردم و دانشجویان بیان کنند زیرا در این صورت آنها اقناع خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، آیت‌ الله دژکام در دیدار با طلاب مدرسه معصومیه(سلام الله علیها) شیراز در مراسم شبی با حوزه یکی از الزامات زندگی را نظام خانواده برشمرد و ارائه الگوی زندگی خانوادگی اسلامی به جامعه را از وظایف و توانمندی‌های طلاب دانست و گفت: امروزه بیش از گذشته با مشکل فروپاشی خانواده مواجهیم که برای مقابله با آن امید من به شما بانوان طلبه است، زیرا شمایید که باید الگو ارائه دهید و به جایی برسید که نظام خانوادگی اسلام را به عنوان الگو به دنیا ارائه دهید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به ضرورت مطالعه و تحقیق در زمینه فلسفه سیاست و حقوق اساسی تاکید کرد و بسیاری از مشکلات و شبهه‌های مطرح در جامعه را ناشی از عدم اطلاع مردم از قانون اساسی و تفکیک وظایف و اختیارات مسئولین نام برده و گفت: مردم گاهی مطالبات و اعتراضاتی را نسبت به رهبری یا دیگر مسئولین ابراز می‌دارند در صورتی که آن موارد جز وظایف و در حیطه اختیارات آن مقام مسئول نبوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به قانون اساسی و وظایف مسئولین شناخت کافی داشته باشند، افزود: طلاب باید فلسفه سیاسی اسلام را برای مردم و دانشجویان بیان کنند زیرا در این صورت آنها اقناع خواهند شد.

وی خطاب به طلاب گفت: هنگامی که ساعتها به مطالعه و تحقیق در زمینه مطالب اصلی و پایه ای بپردازید تا سال‌ها می‌توانید آن‌ها را برای مردم بازگو کنید.

آیت‌الله دژکام در خصوص ارتباط‌ گیری طلاب با مردم به یک نکته مهم اشاره کرد و گفت: ارتباط‌ های احترام آمیز و عاطفی مردم را جذب می‌ کند نه برخوردهای سلبی و تحکم آمیز و در این زمینه مبلغین حوزه باید به مطالعه و پیروی از سیره مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) توجه داشته باشند.

برچسب‌ها