حضرت معصومه(س) الگوی ولایت مداری و ولایت پذیری
243449

ظهیری با اشاره به خصوصیات و ویژگی های حضرت معصومه(س)گفت: حضرت معصومه(س) الگوی ولایت مداری و ولایت پذیری برای جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری کوثر، خانم «معصومه ظهیری» در گفتگو با خبرگزاری شبستان، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) به جایگاه آن حضرت در الگو پذیری زنان جامعه اشاره کرد و گفت: جایگاه کریمه اهل بیت(ع) از ابعاد قابل مختلفی مورد برسی و توجه است .

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران افزود: ایشان فرزند امام موسی کاظم(ع) بوده و در ولایت مداری و ولایت پذیری دارای ظرفیت های شایسته ای بوده اند.

وی افزود: حضرت معصومه(س) هم در دوران امام رضا(ع) که منجر به هجرت از مدینه به ایران شد و هم در دوران پدر بزرگوارشان پیوسته توانسته مسئولیت های زیادی را در تمام مسائل مختلف برعهده بگیرند.

ظهیری با اشاره به خصوصیات و ویژگی های فردی و اخلاقی حضرت معصومه(س)گفت: جایگاه آن حضرت به گونه ای بوده که حتی قبل از تولد آن حضرت روایت شده فرزندی از فرزندان موسی متولد خواهد شد که مرقد آن در قم خواهد بود و به شفاعت او مردم به بهشت می روند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری برای زنان معرفی شده است با توجه به اینکه هرگز کسی ازعصمت مطلق برخوردار نیست اما حضرت معصومه (س) براساس پیروی از امامت و ولایت مداری به این مقام شامخ نائل شده و به معصومه (س) ملقب شدند.

ظهیری با بیان اینکه این شخصیت ممتاز آنقدر تاثیرگذار بودند که  وقتی امام رضا(ع) در حصر بود ایشان توانست پیام های امام رضا(ع)  را دریافت و به رابطین برساند و اینچنین یک زن توانست با حمایت و ولایت مداری خویش جایگاه امام رضا(ع) را در شهرمدینه حفظ کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: زنان و دختران جامعه اسلامی باید با کسب معرفت  و محبت نسبت به حضرت معصومه (س) مسائل خود را حل کنند و از وجود این گوهر ارزشمند استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه بانوی کرامت (س) باتوجه به اینکه یک زن بوده و دارای محدودیت خاصی در زمان خود بودند اما توانستند با حفظ عفت و پاکدامنی وحرکت درمسیر ولایت و امامت درعرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه حضور داشته باشد و همواره از امامت و ولایت حمایت کند.

برچسب‌ها