حجاب یک راهبرد است و نه یک مسئله!
243706

الهه السادات میرشفیعیان متذکر شد: به جای اینکه با نگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به مسئله حجاب و عفاف نگاه کنیم باید به صورت راهبردی نگاه کنیم. ما برای دوری از آسیب ها رو به حجاب و عفاف می آوریم و نه اینکه بگوییم حجاب و عفاف خود یک مسئله است.

به گزارش خبرگزاری کوثر به نقل از برنامه رادیو گفتگو، گفت و گویی تلفنی با موضوع حجاب، عفاف و کاهش آسیب های اجتماعی با الهه السادات میرشفیعیان مدیر جامعه بسیج اساتید خواهران به روی آنتن رفت.

الهه السادات میرشفیعیان به تعریف حجاب پرداخت و گفت: خداوند در قرآن پوشش و حجاب را پوشاندن حجم اندام تعریف می کند. این موضوع عام است و برای هم زنان و هم مردان بیان شده است.

وی به تاثیر حجاب در جامعه اشاره و عنوان کرد: وقتی عفت در پوشاندن حجم بدن باشد، آسیب کمتری به جسم و روح در جامعه ما ایجاد می شود. آسایش راحت تری را هم داریم.

مدیر جامعه بسیج اساتید خواهران افزود: با بودن عفت و حجاب چه زنانه و چه مردانه در اجتماع، یک امنیت اجتماعی در جامعه به وجود می آید که باعث رشد فرهنگی، اقتصادی، و رشد خود فرد خواهد شد. از سویی باعث می شود جامعه ای داشته باشیم که هر خانواده ای آسایش خیال داشته باشد و دیگر دغدغه مندی بیرون بودن اعضای خانواده را ندارد.

وی با ذکر این موضوع که در حال حاضر خیلی از افراد از جامعه گریزان شده اند، در رابطه با علت آن گفت: یکی از علل گریزان شدن افراد بد سلیقگی بعضی از مسئولین است که در تعاریف و چیدمان کردن مباحث فرهنگی اشتباه کرده اند. مثلا ما در موضوع عفت وحجاب همه را مسئله می دانیم در صورتی که حجاب و عفاف خود یک راه حل به وجود آمدن آسایش و آرامش و امنیت است.

میرشفیعیان متذکر شد: ما به جای اینکه با نگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به مسئله حجاب و عفاف نگاه کنیم باید به صورت راهبردی نگاه کنیم. ما برای دوری از آسیب ها رو به حجاب و عفاف می آوریم و نه اینکه بگوییم حجاب و عفاف خود یک مسئله است.

وی با اظهار به اینکه باید به حجاب و عفاف به صورت عام نگام کنیم و نه اینکه نقطه ای و زمانی و شکلی و رنگی تاکید کنیم، گفت: اگر به صورت عام و گسترده بدون عیب هایی که برخی به کلمه عفاف و حجاب می زنند و همان چیزی را که قرآن فرموده است در اجتماع اجرایی کنیم یک سکنه ای در اجتماع به وجود می آید که باعث رشد اقتصادی، سیاسی، اخلاق مداری، آرامش و حفظ بنیاد خانواده می شود.

مدیر جامعه بسیج اساتید خواهران در خصوص الزام عفت کلام در جامعه و تاثیر آن عنوان کرد: اگر در هرکاری خوش آمدن و نیامدن رعایت شود آن موقع عفت سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، ساختار و سازمانی که ارگان های مختلف باید در جامعه رعایت کنند، ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ما اخلاق مداری در علوم سیاسی، اجتماعی و خصوصا در پزشکی داریم ولی متاسفانه این بعد از قضیه از دید مسئولان فرهنگی ما مورد بی توجهی و یا کم توجهی قرار گرفته است.

میرشفیعیان اظهار کرد: در جاهایی که مسئولان وظایف و تکلیفشان انسان سازی بود، این تکلیف را انجام ندادند و انسان به معنای انسان و اخلاق تولید نشد. در کتاب «اخلاق شهید ثانی» برای هر لحظه و هر سکناتی از اجتماع و خانواده و کلاس درس و سیاست دستورالعمل دارد ولی می بینیم این کتاب جز به جز شده و دیگر وجود ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: درست است که کشور با قانونگذاری اداره می شود ولی وقتی بخواهیم کشور امنیت و آسایش داشته باشد، با اخلاق مداری اداره می شود و نه فقط با قانون گذاری. باید تعادل را رعایت کنیم و از تک بعدی نگاه کردن به مسائل بدون توجه به پیوست فرهنگی و عواقب سنجی اش برحذر باشیم.

برچسب‌ها