درخشش تیم بسکتبال بانوان محجبه در «میلواکی» آمریکا
247527

تیم بسکتبال مدرسه اسلامی «سلام» در شهر «میلواکی» واقع در ایالت «ویسکانسین» آمریکا که متشکل از دانش آموزان محجبه است به عنوان یکی از بهترین تیم ها در سطح ملی ،معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری کوثر، تیم بسکتبال مدرسه اسلامی «سلام» در شهر «میلواکی» واقع در ایالت «ویسکانسین» آمریکا که متشکل از دانش آموزان محجبه است به عنوان یکی از بهترین تیم ها در سطح ملی ،معرفی شده است.

برنامه تیم بسکتبال این مدرسه یکی از معدود برنامه های متعلق به مسلمانان در آمریکا است و این تیم در حال آماده کردن خود برای مسابقه بزرگی است که در سطح ملی ،پیش روی دارد.

« Kassidi Macak»،مربی تیم بسکتبال مدرسه «سلام» در این باره می گوید: این همان چیزی است که من می خواهم . ما باید بیشتر تمرین کنیم و به طور قطع به نتیجه ای عالی دست پیدا خواهیم کرد.

«اسراء سیلم»،یکی از بازیکنان این تیم می گوید: «بسیاری معتقدند که ما با حجاب نمی توانیم مسابقه دهیم . آنها اهمیت بسیار زیادی به ظاهر می دهند و ما باید ثابت کنیم که اشتباه می کنند.»

وی افزود: «ما می خواهیم به آنها نشان بدهیم که می توانیم بازی کنیم . حجاب همان چیزی است که ما را متحد کرده است؛حجاب همان چیزی است که ما را یک تیم کرده و گردهم آورده است.»

فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) تا چند سال پیش با پوشش حجاب بانوان ورزشکار هنگام برگزاری مسابقات مخالف بود اما پس از بررسی هایی که انجام داد به این نتیجه رسید که داشتن حجاب منافاتی با شرکت در مسابقات ندارد.

فیبا قوانین خود را تغییر داد تا امکان داشتن حجاب برای بانوان بسکتبالیست فراهم شود. فدراسیون جهانی بسکتبال که پیش از این داشتن حجاب را به دلایل ایمنی برای بانوان ممنوع کرده بود از سپتامبر 2014 میلادی شروع به بازبینی سیاست های خود در این زمینه کرد.

برچسب‌ها