نماینده اصلح باید دشمن شناس باشد
248409

سرهنگ علی سلیمان دوست کارشناس مسائل سیاسی گفت: نماینده اصلح باید دشمن شناس باشد و نحوه دشمنی را بشناسد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، سرهنگ علی سلیمان دوست در نشست "نقش بانوان طلبه در انقلاب اسلامی" در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد گفت : عقلانیت یکی از ارزش هایی که طلبه باید به آن متصف باشد  زیرا علم بدون عقلانیت گاهی انسان را به خطا می کشاند، برای مثال؛ بیان می شود علم به اتم اگر همراه با عقلانیت باشد چیزی به نام انرژی هسته ای می شود که بسیار مفید است ولی اگر علم اتم با عقلانیت همراه نباشد بمب هسته ای ساخته می شود که ویرانگر و مخرب است.

وی در تشریح عقلانیت طلبه بیان کرد: یک طلبه باید بداند چه حرفی را کی، کجا و به چه نحوی بیان کند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و مخاطب را جذب نماید، مانند حرکت فوتبالیستی که  بر روی پیراهن خود نوشت تنها راه نجات، اطاعت از رهبری است که این فرد با هوشمندی و ظرافت توانست این پیام را به همه انتقال دهد.

کارشناس مسائل ساسی تاکید کرد: برای جذب مخاطب می توان از آیات قرآن بهره گرفت زیرا در بسیاری از آیات قرآن هزاران علم نهفته است که این علوم قرآنی را باید با زبان ساده و جذاب به مخاطب انتقال داد و مردم را با راحت ترین راه به مقصد رساند که کشف این مسیر از هنرمندی یک مبلغ و طلبه است.

سلیمان دوست با استناد به سخنی از شهید مطهری ادامه داد: عدم خودشناسی و دین شناسی و دشمن شناسی کمر اسلام و مسلمین را می شکند، پس مطالعه دقیق و هدفمند طلاب در زمینه دشمن شناسی باعث خنثی شدن توطئه های ظریف و خطرناک دشمن خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص انتخابات اشاره کرد: شخص انقلابی یعنی فردی که خدا، قرآن، پیامبر(ص) و انقلاب و امام و رهبری را قبول داشته باشد ولی اگر شخصی یکی از این موارد را قبول نداشته باشد، انقلابی نیست.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: نماینده اصلح باید دشمن شناس باشد و نحوه دشمنی را بشناسد، مانند حاج قاسم سلیمانی  که نه تنها دشمن شناس بود بلکه راه مقابله با دشمن را اتحاد ملت های مسلمان در سراسر جهان می دانست و در این راه تا پای جان تلاش های بسیاری کرد.

برچسب‌ها