انتخابات شفاف ترین عرصه مردم سالاری دینی در کشور است/لزوم هدایت سیاسی مردم توسط طلاب
249233

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: انتخابات، یکی از شفاف ترین و مهم ترین عرصه های مردم سالاری دینی در کشور است و مشارکت حداکثری، رقابت آزاد، سالم و سازنده همراه با انتخاب شایسته ترین افراد برای اداره امور کشور از اهداف نظام انتخاباتی کشور به شمار می رود.

خانم بحر کاظمی در گفتگو با خبرگزاری کوثر بیان کرد: مشارکت حداکثری، رقابت آزاد، سالم و سازنده همراه با انتخاب شایسته ترین افراد برای اداره امور کشور از اهداف نظام انتخاباتی کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت انتخابات افزود: بیشترین رویکرد تبلیغی رسانه ها، تأکید و توجه بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت بیان کرد: انسان موجودی آزاد، انتخابگر و مسئول است و نه تنها در یک بُعد از زندگی، بلکه در همه موارد و ابعاد اعتقادی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، تربیتی و غیره در تمام ایام و مدت عمر خویش برای هر کار حق، باطل، زشت و زیبا در حال انتخاب می باشد و نسبت به هر انتخابی مسئول و پاسخگو است.

وی ادامه داد: انتخابات و رأی اکثریت هرگز واقعیت را تغییر نمی دهد و نه حقی را باطل و نه باطلی را حق می کند؛ بنابرین حق با طرفداران کم باطل نمی شود و باطل نیز با رأی و انتخاب اکثریت حق نمی شود و اصولاً نظام دینی و حکومت اسلامی بر پایه جعل و تأیید الهی و نه اکثریت و نه اقلیت استوار است.

وی حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در امور اجتماع و سیاست را مهم دانسته و تاکید کرد: حضور فعال، با دوام، درک صحیح از مسائل جاری و توجه ویژه به نقشه های شیطانی جهانخواران و مستکبران، جایگاه ویژه ای در تعیین سرنوشت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

خانم بحر کاظی با اشاره به دعوت طلاب به حضور با بصیرت و آگاهانه مردم در انتخابات افزود: یکی از نمادهای حضور مهم مردم، گزینش انتخاب کارگزارانی متعهد، شایسته، لایق، کارآمد و اصلح است که ثمربخشی آن در اجرای احکام اسلام و قوانین مترقی جمهوری اسلامی و همچنین اجرای عدالت نمودار می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه طلاب، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی در میان مردم است، خاطر نشان کرد: خواهران طلبه، مبلغان و اساتید حوزه باید در انتخابات پیش رو آگاهانه مواضع سیاسی خود را انتخاب و در این عرصه باید مردم را به حضور آگاهانه و با بصیرت در انتخابات دعوت کنند؛ زیرا در پیشگاه حق تعالی مسئول بوده و هیچ کوتاهی در این عرصه قابل توجیه نیست.

برچسب‌ها