نرم افزار «شکست سخت» به منظور مقابله با کرونا در بندرعباس طراحی شد
250390

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طراحی نرم افزار «شکست سخت» در بندرعباس به منظور مقابله با کرونا خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری در گفتگو با خبرگزاری کوثر از هرمزگان، در خصوص اهداف طراحی و ساخت نرم افزار «شکست سخت» بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جهان، بویژه کشور ایران و اهمیت رعایت سلامت جسمانی و روانی و ضرورت کسب آگاهی های لازم، نرم افزار «شکست سخت» طراحی شد.
وی با اشاره به آیه 80 سوره شعرا «وَ إِذا مَرِضْتُ‏ فَهُوَ يَشْفينِ؛ و چون بیمار شوم مرا شفا می‌دهد»، گفت: وجود سختی ها، گرفتاری ها، بیماری ها و مشکلات از طبیعت دنیا است و چه بسا خدای متعال هر یک از این بلایا را ابزاری برای امتحان انسان و مایه رشد و کمال او قرار داده است.
استاد حوزه افزود: هر زمانی از تاریخ، مردم با یک بلای همه گیر از جمله بیماری، گرسنگی، ترس، وحشت، قتل و غارتگری و غیره مواجه بوده اند بنابرین انسان نباید با وقوع کوچکترین بلایی نسبت به خداوند متعال ناشکر و بدگمان شود بلکه باید با صبر و شکرگزاری و استعانت از خدای متعال آن بلا را پشت سر بگذارد.
وی خاطر نشان کرد: امروز که جامعه، کشور و دنیا درگیر بیماری سخت کرونا بوده و این بیماری نیز به سرعت در حال شیوع است، با توکل انسان ها بر خداوند و به مدد الهی این بیماری نیز مانند دیگر مشکلات و بیماری ها از بین خواهد رفت.
حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری افزود: بیماری کرونا بیش از 90 کشور از جمله کشور ایران را درگیر خود کرده است و این به دلیل توجه و تمرکز خاص دشمنان خارجی و منافقان داخلی و رسانه های غارتگر به ایران است که آن ها تمام وقت از طریق رسانه در صدد بیان ناکارآمدی نظام و انقلاب و روحانیت و مقدسات دینی بر آمده تا افکار عمومی را علیه دین و نظام جهت دهی کنند.
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: روحانیان با توان و امکانات خود وظیفه مقابله با دشمنان و دفاع از خود را بر عهده دارند و باید با پاسخ به شبهات وارد شده، آگاهی بخشی به مردم و استفاده از ظرفیت دینی در دفع این بلایا تلاش کنند.
استاد حوزه استفاده از رسانه را ابزار و فرصتی برای مقابله با کرونا ویروس دانست و گفت: طراحی نرم افزار «شکست سخت» گامی در جهت آگاهی بخشی مردم در جهت ریشه کن کردن بیماری کرونا و از همه مهمتر، از بین بردن جو و فضای روانی و القای تفکر غلط رسانه های غربی به بهانه کرونا به جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: نرم افزار اندرویدی «شکست سخت» در دو محور توصیه های بهداشتی و توصیه های معنوی طراحی شده که بیشترین رویکرد آن توصیه های معنوی است که مردم با کسب آگاهی از سفارشات و توصیه های معنوی، بزودی از شر کرونا و فضای روانی آن در جامعه نجات می یابند.
حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری برای تشویق مردم برای مطالعه این نرم افزار نیز پرسشنامه ای خاص این نرم افزار طراحی کرده است که افراد از طریق لینک پرسشنامه به سوال ها پاسخ داده و به سه نفر از شرکت کننده ها نیز با قید قرعه هدیه اهدا خواهد شد.
لینک مسابقه نرم افزار:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1JLNx_0OqiUyA5AHdgUYPkhIqYnAGmK2OMyzPkleppYbPwQ/viewform?usp=sf_link
لینک دریافت نرم افزارها:

https://eitaa.com/hhormozgan
نرم افزار اندرویدی «پله پله تا خدا» ویژه کودکان نیز یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی است که حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری با هدف آشنایی کودکان با پیامبران و ائمه معصوم (علیهم السلام) و عقاید و همچنین آشنایی با بیماری کرونا ویروس ایجاد کرده است.

برچسب‌ها