توزیع ۶هزار بسته حمایتی توسط مدارس علمیه استان آذربایجان غربی
253455

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی با اشاره به توزیع ۶هزار بسته حمایتی توسط مدارس علمیه استان گفت: مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان هزینه بسته های پخش شده است.

به گزارش خبرگزاری کوثر، سمیه مرتاض در گفت‌وگو در خصوص فعالیت های حوزه های علمیه خواهران  استان آذربایجان غربی اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا مدارس علمیه استان و طلاب این مدارس به صورت جهادی شروع به همکاری با مراکز بهداشتی و تولید و پخش بسته های بهداشتی و دوخت ماسک و دستکش و لباسهای بیمارستانی کردند.

وی با بیان اینکه حدود 170 طلبه خواهر در این امر مشارکت داشته اند گفت:  بیش از1میلیون ماسک و دستکش توسط طلاب جهادی خواهر تولید و پخش شده و همچنان درحال تولید هستند.

مرتاض ادامه داد: 4 مدرسه علمیه در استان با رعایت کامل اصول بهداشتی تبدیل به کارگاه‌های مبارزه با کرونا شده و روزانه در هر کدام بالغ بر2000ماسک و دستکش تولید می‌شود. مدارس علمیه الزهراء شهرستان میاندوآب، ریحانةالرسول ارومیه، زینب کبری ارومیه و الزهراء ارومیه مدارسی هستند که به تولید ماسک مشغول بوده و بقیه طلاب درکارگاه‌های خانگی و یا در همکاری با سایر نهادها در اقدام های جهادگرانه مشغول به مبارزه باویروس منحوس هستند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی بیان کرد: این بسته های بهداشتی با همت خود طلاب در بین نیازمندان، بیماران، اقشار بی بضاعت و کشاورزان پخش شد همچنین حدود10طلبه جهادی در امر تغسیل و تکفین فعال بوده اند.

وی با اشاره به رزمایش مواسات در مدارس علمیه این استان گفت: همزمان با بیانات مقام معظم رهبری ،رزمایش مواسات درمدارس علمیه این استان شروع شده و مدارس علمیه به پایگاه‌های جلب مشارکت خیرین و اهدای بسته های حمایتی به طلاب و مردم نیازمند شدند در این حرکت خودجوش و کاملا جهادی حدود۶ هزار بسته غذایی و حمایتی توسط مدارس علمیه استان تهیه و پخش شد که مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان هزینه بسته های پخش شده است.

مرتاض افزود: همچنین  بیش از ۳۰۰ کارت هدیه در راستای حمایت از طلاب نیازمند و بی بضاعت و خانواده های ایشان به آنها اهدا شد که مبلغی بالغ بر۳۰ میلیون تومان با جلب مشارکت خیرین در این امر هزینه شده است.همچنین با همکاری مدرسه علمیه الزهراء شهرستان میاندوآب و درجهت تقویت سیستم ایمنی بیماران روزانه بیش از ۱۰۰ بطری آب هویج برای وعده صبحانه بیماران بستری در بیمارستان این شهرستان تهیه و توزیع شد.

برچسب‌ها