فضای بین الملل به حضور تبلیغی خواهران طلبه نیاز دارد
254274

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی با اشاره به نیاز عرصه تبلیغ بین الملل به خواهران طلبه گفت: در عرصه تبلیغ بین الملل دین اسلام، مبلغان آقا به اندازه کافی فعال هستند اما مبلغ خواهری که برای خانم ها سخنرانی و ایجاد تحول کند، بسیار کم داریم و خلأ بسیار بزرگی در این زمینه وجود دارد، این در حالی است که بیش از 60 درصد مبلغ ادیان دیگر را خانم ها تشکیل می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسینی مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از راه‌اندازی دوره بین‌المللی آنلاین فلسفه اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلی مراکز اسلامی در آفریقای جنوبی به دلیل شیوع ویروس کرونا، با شروع ماه مبارک رمضان به فکر افتادیم تا دوره بین المللی آنلاین فلسفه اسلامی را برای بهره بردن از شرایط ایجاد شده، برگزار کنیم. 

وی از ثبت نام 3600 نفر از 60 کشور جهان در این دوره خبر داد و گفت: این دوره به زبان انگلیسی برای علاقه‌مندان در حال برگزاری است و دو روز در هفته این کلاس ها برگزار می شود. 

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی افزود: منابع استفاده شده در این دوره کتاب های مهم کلامی شیعه است که با زبان مدرن جهان پسند برای تشنگان معرفت بیان‌ می شود. 

وی در ادامه تصریح کرد: طیف گسترده ای از مسلمانان شیعه و سنی همراه با تعداد زیادی از مسیحیان و یهودیان و حتی آتئیست ها در این دوره بین المللی آنلاین ‌عضویت دارند و با اشتیاق فراوان مباحث را دنبال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: 56 درصد شرکت کنندگان در این دوره خانم ها و 44 درصد آقایان هستند که 75 درصد شرکت کنندگان بین 15 الی 30 سال سن دارند. 

وی با اشاره به اعلام آمادگی مراکز علمی بزرگ در سراسر دنیا برای همکاری در برگزاری این دوره ها گفت: دانشگاه ملبورن استرالیا برای برگزاری یک دوره فشرده از مباحث خداشناسی این دوره اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم بعد از شروع مجدد فعالیت این دانشگاه، اقدامات عملی در این زمینه  انجام بشود.

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی افزود: جامعه المصطفی العالمیه نیز این حرکت فرهنگی را به عنوان یک دوره رسمی آکادمیک به رسمیت شناخت و قرار شد به کلیه کسانی در امتحان نهایی از کتاب اصول عقاید آیت الله مصباح یزدی به عنوان متن آموزشی این دوره، موفق به کسب امتیازات لازم شوند، گواهی نامه رسمی اعطا نماید.

وی با اشاره به سهم گسترده بانوان در جامعه اظهار داشت: نیمی از جمعیت دنیا را بانوان تشکیل می دهند، بنابراین نیاز به طلبه های خواهر برای تبلیغ در عرصه بین الملل، بیشتر از آقایان است زیرا تربیت در کانون خانواده بر عهده خانم ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به نیاز عرصه تبلیغ بین الملل به خواهران طلبه گفت: در عرصه تبلیغ بین الملل دین اسلام، مبلغان آقا به اندازه کافی فعال هستند اما مبلغ خواهری که برای خانم ها سخنرانی و ایجاد تحول کند، بسیار کم داریم و خلأ بسیار بزرگی در این زمینه وجود دارد، این در حالی است که بیش از 60 درصد مبلغ ادیان دیگر را خانم ها تشکیل می دهند. 

وی تصریح کرد: اگر حوزه های علمیه مدعی صدور انقلاب، گسترش اسلام به تمام نقاط جهان و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی هستند باید برای حضور درخشان خواهران طلبه در عرصه بین الملل تدابیر ویژه ای بیاندیشند زیرا این میزان طلبه مبلغ در عرصه بین الملل، متناسب با شعارهای ما نیست. 

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در توصیه برای ورود خواهران طلبه به عرصه تبلیغ بین الملل اظهار داشت: خواهران طلبه تنها به یادگیری آموزش های حوزوی اکتفا نکنند و حتما مطالعات خارج از درس مخصوصا در موضوعاتی مانند کلام، مباحث میان مذاهب، تاریخ و احادیث داشته باشند و در کنار تحصیل در حوزه باید تلاش های خود را به کار گیرند تا در عرصه تبلیغ بتوانند خوش بدرخشند. 

وی افزود: توصیه می کنم خواهران طلبه زبان را به خوبی و در حد و اندازه سخنرانی در مباحث دینی فرا بگیرند و چراکه در عرصه تبلیغ بین الملل، چه فضای گسترده ای برای کار و فعالیت های مثبت وجود دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: تنها معطوف کردن فعالیت ها در قم و مشهد و پرداختن و فکر کردن به مسائل داخل ایران، هیچ مشکلی از جهان نیازمند به مبانی اسلام حل نمی کند و باید جهانی فکر و عمل کنیم تا بتوانیم در گسترش دین اسلام موثر باشیم.

وی در پایان شرکت در دوره بین المللی آنلاین فلسفه اسلامی را یکی از راه های تقویت در عرصه تبلیغ بین الملل دانست و گفت: هر شخصی با گذراندن تخصصی یک دوره اصول فلسفه اسلامی تبدیل به یک مبلغ توانا می شود، زیرا ما تمامی سوالاتی که مبلغان با تجربه با آن مواجه شده اند را گردآوری و پاسخ آن را به صورت عقلی و علمی آماده کرده ایم و دانستن این مسائل به آمادگی مبلغان برای پاسخگویی به سوالات مختلف در شرایط متفاوت کمک شایانی می کند.

برچسب‌ها