دیدار دبیر کارگروه مهندسی فرهنگی عرصه تبلیغی زنان کشور با مبلغان استان قم
254830

دبیر کارگروه مهندسی فرهنگی عرصه تبلیغی زنان کشور طی نشستی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران و مبلغان استان قم دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر، در این نشست که حول محور فضای تبلیغی استان قم برگزار شد، عاطفه سعیدی نژاد، دبیر کارگروه مهندسی فرهنگی عرصه تبلیغی زنان کشور اظهار داشت: ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در سطحی است که می تواند تغییرات چشم گیری در فضای تبلیغی کشور ایجاد کند اما در حال حاضر گرفتار فعالیت های سطحی است و برای ظرفیت باید افقی بلند طرحی شود.

وی افزود: فضای فرهنگی و تبلیغی قم از جهت سامندهی مبلغان و تاثیرگذاری در فرهنگ سازی برای دیگر استان ها اهمیت زیادی دارد و امیدوارم به یک فضای تبلیغی اثربخش و اثرگذار در استان قم برسیم. 

دبیر کارگروه مهندسی فرهنگی عرصه تبلیغی زنان کشور نقش طلبه های خواهر در جامعه را مانند نفش مادر در خانواده دانست و گفت: با نشان دادن جایگاه مادر در فعل و انفعالات اجتماعی می توان نقش طلاب خواهر در جامعه را نیز نمایانگر کرد، در حوزه بانوان شاهد تغییر و تحولات مثبتی هستیم اما متاسفانه عاملین این اتفاقات خوب که دانش اموختگان هستند به خوبی به جامعه معرفی نمی شوند. 

وی با اشاره به ظرفیت های وجودی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: همانطور که دانشگاهیان در عرصه های مختلف حضور دارند، حوزویان نیز باید در عرصه های گوناگون حضور داشته باشند و من می شناسم طلبه های خواهری که بر اساس شعار جهش تولید مقام معظم رهبری، زمانی که عرصه را خالی دیدند شروع به فعالیت های اقتصادی کرده و به روستاها و مناطق محروم رفتند و به آموزش بانوان برای رسیدن به درآمدزایی پرداختند. 

سعیدی نژاد از آغاز مبارزه و پیشگیری از بدحجابی و تغییر فضای قم خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون به مراحل خوبی رسیده است و در همین راستا با بسیج انصاف قم رایزنی داشته ایم تا از عرضه محصولات و خدماتی که منجر به بروز بدحجابی در فضای استان قم می شود جلوگیری شود و امیدوارم به مرور این وضعیت اصلاح شود. 

وی با بیان اینکه تبلیغ دین در عصر حاضر با گذشته تفاوت یافته است اظهار داشت: در گذشته تبلیغ یک شغل فرهنگی و مسئله اصلی آن پیام رسانی بوده است، اما اکنون مسئله اصلی پیام رسانی نیست و خود پیام رسان و توانایی او برای قانع کردن مخاطب است.

دبیر کارگروه مهندسی فرهنگی عرصه تبلیغی زنان کشور با تأکید بر قدرت رسانه های غربی در قانع کردن مردم، اظهار داشت: دشمن برای قانع کردن مردم و نفوذ در ذهن آنان، دارای ابراز قدرتمندی به نام رسانه است و ما در این زمینه، کوتاهی کرده ایم اما ظرفیتی که ما داریم و دشمن از آن غافل است، ظرفیت تبلیغ چهره به چهره است و حتی انقلاب نیز با همین تبلیغ شکل گرفت. 

وی گفت: دین داری یک شخص انقلابی نباید در حجاب، نماز، روزه، حضور در انتخابات و راهپیمای ها محدود شود زیرا از اعتقادات این فرد ثمره ای به جامعه نمی رسد، به همین دلیل هدف دیگر افزایش مبلغان خانم نیست و ما باید در اثرگذاری گفتمان تبلیغی سرمایه گذاری کنیم. 

سعیدی نژاد در ادامه گفت: اگر در تبلیغ، اثرگذاری هدف اصلی است، باید بدانیم این اثرگذاری تنها از طریق تبلیغ زبانی میسر نیست بلکه تبلیغ مورد نظر، تبلیغ عملی است و باید اعتماد جامعه جلب شود. مهم ترین لقب پیامبر امین است که این لقب نتیجه اعتماد مردم است و جامعه مذهبی باید در زمینه ایجاد اعتماد، موثر عمل کند. 

دبیر کارگروه مهندسی فرهنگی عرصه تبلیغی زنان کشور گفت: اگر جامعه عامه مذهبی مخصوصاً زنان را متوجه محیط پیرامون خود مانند خانواده، اقوام و محل زندگی خود کرده و مسئولیت اثرگذاری را در آنان به وجود بیاوریم، میتوانیم با ایجاد یک شبکه گسترده تبلیغ چهره به چهره در جامعه ایجاد کنیم. 

وی با تأکید بر حذف نگاه بالا به پایین در تبلیغ گفت: مبلغان باید از این پس شخصی را که تاکنون مخاطب خود می دانستند، همکار خود فرض کنند و زیرا هدف ما فعال سازی یک شخص انقلابی منفعل است و در این زمینه باید ابتدا برای او الهام بخشی و تصویر سازی صورت بگیرد . 

سعیدی نژاد در پایان تصریح کرد: مردم ایران مردمی هستند که از معدل جامعه جهانی باانصاف تر، حق پذیر تر، بااخلاق تر و باحیاتر هستند، برای شکل دادن به یک تمدن متفاوت مبتنی بر یک نگاه الهی، مهم ترین شاخصه سرمایه انسانی است و ما این سرمایه را داریم .

برچسب‌ها