برخورد درست و سازنده بانوان طلبه در امر تبلیغ، سبب جذب حداکثری جوانان می شود
259174

خانم میرابوطالبی کارشناس فرهنگی، روحیه اثر پذیر نسل جوان را زمینه مناسبی برای کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: برخورد درست و سازنده بانوان طلبه با جوانان، زمینه ساز جذب حداکثری آن ها است.

به گزارش خبرگزاري كوثر از مازندران، خانم ميرابوطالبي در نشست با دانش آموختگان، اساتيد و طلاب مدرسه علميه صديقه طاهره(سلام الله عليها) نوشهر ضمن برشمردن آسيب هاي تبليغ بيان كرد: مردم جامعه را از لحاظ فرهنگی میتان به سه دسته تقسیم کرد که گروه اول به دلیل تربیت در خانواده هائی با بنيان هاي ريشه دار فرهنگي و ديني تحت هر شرايطي ديندار و مصمم باقي مي مانند و نوسان هاي بيروني اجتماع، تاثير بارزي در آنان ندارد.
وی افزود: گروه دوم، افراد مغرض و مصمم در باطل هستند كه در هر برهه اي، سردمداران فساد و تبليغ باطل بوده و به شدت بر موضع مغرضانه خود پافشاري و آگاهانه در اين راه تلاش مي كنند.
وی تصریح کرد: كار اصلي مبلغين ديني، با شصت درصد مياني يعني گروه سوم است که اين تعداد افراد خاكستري جامعه، تحت تاثير يكي از اين دو گروه بيست درصدي يعني سردمداران حق و باطل عمل مي كنند.
روان شناس دینی ادامه داد: تمركز گسترده دشمن روي جواناني است كه در اين ميان انتخابِ موضع نكرده اند؛ لذا با روش هاي جذاب وموثر، بذرافكار مخرب ضد ديني را در آنان پايه گذاري مي كند.
وي اعلام كرد: يكي از تاثيرگذارترين عواملی كه بانوان طلبه بايد آن را بكار گيرند سلاح «علم و دانش» اس؛ زیرا با تجهیز به این سلاح می توانند در برخورد با انواع و اقسام شبهات ذهني، آگاهانه و عالمانه پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: در تبلغ نوين نمي توان تنها به شيوه اين حرام و آن حلال است، پيش رفت و پاسخگوي نسل جوان بود؛ بلكه بايد ضمن توجه به احكام، از ريشه و حساب شده، فهم دقيق دين را در این نسل پايه گذاري کرد.
ميرابوطالبي با اشاره به نقش اخلاق پذيرنده و خلق خوش مبلغان گفت: عكس العمل دفعي نسبت به اشتباهات جوانان نتيجه معكوس دارد، زیرا اين به منزله عمل و اعتقاد ناپسند آنان نيست و هنر مبلغ  آن است كه با پذيرش شخصيت جوان، به تدريج و گام به گام روي نقاط ضعف كار كرده و آن را ريشه يابي و برطرف کند.

برچسب‌ها