غدیر نشانه ضرورت حکومت اسلامی در جامعه است
260670

مدیر مدرسه فاطمه بنت الرسول بندر جاسک گفت: رسول خدا (صل الله علیه و آله) در آن هنگام و در زیر آفتاب سوزان، جمعیت را برای ابلاغ پیامی نگه می‌دارد که این امر از اهمیت و ضرورت ولایت و حکومت دین محور در جامعه خبر می دهد.

خانم زینب روشنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر و اشاره به اینکه این عید اساسی ترین پیام ابلاغی پیامبر (صل الله علیه و آله) بوده بیان کرد: به راستی پیامبر (صل الله علیه و آله) خودشان به عظمت و اهمیت موضوع توجه داشته و به همین منظور در گرمای سوزان، مردم را نگه داشته و رسالت آسمانی خویش را به مسلمانان ابلاغ فرمود.

کارشناس حوزه ضمن اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) "پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی (علیه السلام) محکم کرد"،  خاطر نشان کرد: انچه می توانست همه نقشه های منافقین را یکجا خنثی، و اسلام را در چنان برهه حساس حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود،  غدیر منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه ها و توطئه های شیطانی شان شد.

 خانم روشنی اظهار داشت: "غدیر" عصاره خلقت و چکیده تمام ادیان الهی است  و صرفا یک واقعه تاریخی نیست بلکه خط مشی مسلمانان تا آخرین روز قیامت است.

استاد حوزه گفت: خداوند متعال در آیه ۶۷ سوره مائده می فرماید: "هان ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، تبلیغ کن و اگر چنان نکنی، پیام و رسالت او را انجام نداده ای و خداوند تو را از مردم حفظ می فرماید" این آیه  بیانگر اهمیت مسئله ولایت امیر المومنین است به گونه ای که عدم ابلاغ آن با عدم پذیرش رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله) برابری می‌کند.

خانم روشنی در پایان بیان کرد: امروز وظیفه شیعیان رساندن پیام غدیر به تمام جهانیان است تا این حقیقت روشن در اعماق جان حق جویان عالم نفوذ کند و مسیر برای آغاز ولایت امام عصر (عج) هموار شود.

برچسب‌ها