مباهله، نشانه حقانیت اسلام است
260673

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه رودان گفت: مباهله، روز حقانیت اسلام، اثبات ولایت و امامت امیر المومنین (علیه السلام) و فرزندانش است.

خانم زهرا صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان ضمن گرامی داشت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز بزرگ بیان کرد: در ۲۴ ذی الحجه سال دهم هجرت، پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم ) بنا بر ماموریت الهی برای دعوت همه انسان ها به آیین مقدس اسلام، مسیحیان نجران را به دین مبین اسلام‌ دعوت کرده و مطالب بسیار ارزشمندی در خصوص فرهنگ و آیین اسلام بیان می کنند.

استاد حوزه تصریح کرد: نکته طلایی حادثه مباهله، رفتار مسالمت آمیز توأم با آرامش عقلانی و شکیبایی رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم) است که در اوج شکوه قدرت سیاسی و نظامی و منطق قرآنی، سعی بر هدایت و راهنمایی طرف‌ دیگر مباهله داشتند.

 خانم صالحی ضمن اشاره به وقایع مهم تاریخ اسلام افزود: مباهله از وقایع بسیار مهم تاریخ اسلام است که در این روز به اثبات حقانیت شیعه، نزول آیه تطهیر و حاکم و قاضی بودن حضرت علی (علیه السلام) تاکید شده است.

وی ضمن اشاره به سخنان امام خامنه ای (حفظه الله) "مباهله روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می آورد." خاطر نشان کرد: در تاریخ مشاهده نشده که پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، دست عزیزان خود را گرفته و به میدان بیاورند و استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.

خانم صالحی در پایان ضمن تاکید بر بزرگ و مهم بودن این روز بیان کرد: با توجه به این که خداوند در روز مباهله بر مسلمانان منت نهاده و فضائل علی بن ابی طالب (علیه السلام) را بر ما شناسانده بر همه شیعیان لازم است این روز را جشن گرفته و ویژگی و فضائل امامان معصوم (علیهم السلام) را به فرزندان خود آموزش دهند تا این آگاهی ها و اطلاعات ارزشمند، گنجینه های شیعه شده و نسل به نسل منتقل شود.

برچسب‌ها