گرایش خواهران شهرستان خورموج به علوم حوزوی 25 درصد افزايش يافت
261245

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(سلام الله عليها) خورموج از افزایش 25 درصدي گرایش خواهران شهرستان خورموج به علوم حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كوثر، اکرم غیب الهی در جلسه ای با غلامحسین کرمی، نماینده شهرستان دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص گرایش خواهران این شهرستان به علوم حوزوی گفت: تاریخ تشیع چه در عصر حضور امامان معصوم(علیهم السلام) و چه در عصر غیبت، شاهد نقش آفرینی زنان عالمه ای بوده است که منشأ آثار گرانسنگی هستند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(سلام الله عليها) خورموج در ادامه با اشاره به افزایش گرایش طلاب خواهر خورموجی به علوم حوزوی گفت: جذب حوزه علمیه خواهران فاطمیه(سلام الله عليها) دشتی نسبت به سال قبل ٢۵ درصد افزایش داشته که مدیون زحمات و تلاش های مشاورین، ائمه جماعات، طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیلان، همچنین تبلیغ چهره به چهره با در نظر گرفتن شرایط محیطی و وجود بیماری منحوس کرونا می باشد.
غیب اللهی در ادامه افزود: شکل گیری حوزه علمیه خواهران به عنوان پدیده ای نو، تأثیرات شگرفی در معادلات فرهنگی ایران و جهان اسلام برجای نهاده است که جای سپاس گزاری دارد بدین ترتیب حوزه علمیه خواهران فاطمیه(سلام الله عليها) شهر خورموج در سال ١٣٨٩ تأسیس شد و طی این سال ها با تلاش اساتید، تعداد 110 طلبه در حال تحصیل و ۵٠ طلبه فارغ التحصیل را پرورش داده است.

غلامحسین کرمی، نماینده شهرستان دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از برگزاری این نشست از اینکه مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(سلام الله عليها) توانسته با بکارگیری نیروهای جوان، پویایی لازم را داشته باشد، ابراز خرسندی کرد.

وی نسبت به پیگیری مجدانه مطالبات حوزه علميه خواهران قول مساعد داد و گفت: با توان مضاعف و در راستای پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) حرکت خواهد کرد و تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

برچسب‌ها