عاشورا الهام گرفته از منبع وحی بود
261713

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه رودان گفت: عاشورا الهام گرفته از منبع وحی و آرزوی همه آزادی خواهان است که فهم همه ابعاد آن به‌‌ سادگی ممکن نیست.

خانم زهرا صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان ضمن گرامیداشت و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) بیان کرد: هیچ نقطه تاریکی در واقعه عاشورا که امام حسین (علیه السلام)، خود آن را مدیریت کرده نمی توان یافت و عاشورا تابلویی هنرمندانه است که با قلم وحی به تصویر کشیده شده است.


وی ضمن تاکید بر بیانات امام خامنه ای(حفظه الله)  " اگر عاشورا نبود و اگر در جامعه ما عشق به امام حسین (علیه السلام)، یاد او و ذکر مصیبت ها و حوادث عاشورا نبود، معلوم نبود نهضت با این فاصله زمانی و با این کیفیتی که پیروز شد به پیروزی می رسید"خاطر نشان کرد: امام حسین (علیه السلام) با شهادت خود و یاران شان به عالم نشان دادند که وقتی اسلام در خطر است امر به معروف کافی نیست و نهی از منکر باید با ریختن خون مسلمانان انجام شود.

خانم صالحی ادامه داد: کربلا، یک قطعه از جغرافیای زمین و عاشورا یک گوشه از گذشت زمان نیست تا در اوراق تاریخ گم شود بلکه این حرکت سیاسی برای اصلاح  و رد منکرها و مهمترین منکر حکومت یزید بود.

وی در پایان بیان کرد: نظام اجتماعی که پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) آن را بنا کرده بود بر اساس انسانیت و آزادی مومن است که همه اولیا دنباله رو آن بوده و امام حسین (علیه السلام) نیز همین مبنا را اساس کار خود قرار داد.

برچسب‌ها