سبک زندگی زینبی، نسخه عزت و سعادت زن مسلمان است
262743

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول جاسک گفت: سبک زندگی زینبی، نسخه عزت و سعادت زن مسلمان است و طلاب باید حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند.

خانم زینب روشنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بیان کرد: جایگاه و منزلت بالای زینب کبری (سلام الله علیها) بر کسی پوشیده نیست چه آن که حتی سرسخت ترین دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) نیز بر این حقیقت اذعان داشته اند.

کارشناس دینی با توجه به ایستادگی حضرت زینب (علیها السلام) در مقابل ظلم و بیداد بنی امیه، به توکل این بانوی مکرم اسلام به خداوند اشاره و بیان کرد: توکل، تلاش، توسل و برنامه ریزی چهار نکته مهم در مسیر طلبگی است.

استاد حوزه اظهار داشت: وظیفه طلاب، چند برابر است و باید زندگی بزرگان و حالات علما را بررسی کرده و بدانند حوزه های علمیه به طلابی نیاز دارد که تلاش فراوان داشته باشند.

وی با تاکید بر تنظیم برنامه های روزانه از سوی طلاب ادامه داد: طلاب باید برنامه های خود را بر اساس قوانین و مقررات حوزه تنظیم و بر عملی کردن آنها پایبند باشند که یکی از عوامل موفقیت طلبه این است که برنامه ریزی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: خواهران طلبه باید حضرت زینب (سلام الله علیها ) را الگوی خود قرار داده، در جامعه ممتاز و الگوی دیگران بوده، همسری شایسته و مادری نیکوکار و مهربان باشند، این چنین افرادی می توانند هدایتگر افراد جامعه باشند.

برچسب‌ها