حضور طلاب در فضای مجازی هدفمند باشد
263460

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (سلام الله علیها) خورموج از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع«تاثیر و تاثر طلاب در فضای مجازی» خبر داد و گفت: حضور طلاب در فضای مجازی باید هدفمند باشد.

کلثوم غلامی در گفت و گو با خبرگزاری کوثر از بوشهر به برگزاری کرسی آزاد اندیشی در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا به ناچار برنامه های پژوهشی خود را در بستر پیام رسان های اجتماعی برگزار می کنیم، از این رو کرسی آزاد اندیشی ویژه هسته های پژوهشی با موضوع«تاثیر و تاثر طلاب در فضای مجازی» در پیام رسان ایتا برگزار شد که اساتید و طلاب حضور فعالانه و پررنگی داشتند.
معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (سلام الله علیها) خورموج  در ادامه گفت: از آیه 67 سوره یوسف می توان این گونه استنباط کرد که تمام جوانان ما یوسف هستند و اگر بخواهیم جوانانمان را از خطرهای فضای مجازی حفظ کنیم، نمی‌توان تنها به یک راه بسنده کرد و باید از تمام امکانات موجود بهره لازم را ببریم.
وی در ادامه گفت: فضای مجازی، ماهواره‌ها، سایت‌ها، اینترنت و تلفن‌های همراه هر کدام یک راه جدید ارتباطی است که مورد استفاده عموم مردم به ویژه نسل نو می‌باشد، چنانچه تصور کنیم که یک دیوار در خیابان است که هر کس می‌تواند اعلامیه‌اش را بچسباند، اگر طلاب به عنوان مبلغان دین از این دیوار استفاده نکنند، کسانیکه قصد و نیتشان تخریب و ضربه زدن به دین مبین اسلام است، از این دیوار سوء استفاده می‌کنند.
زهرا فقیه استاد منتقد بحث نیز اظهار کرد: در زمینه فعالیت در فضای مجازی باید این تلاش با پشتوانه فکری، ایده پردازی و  اتاق فکر همراه باشد و از محتوای معلوم و با کیفیت بهره برد به گونه ای که مخاطب را تشنه کرده و ذهنش را به چالش بکشاند؛ در غیر این صورت این اقدامات مکرر جز رکود چیزی به همراه ندارد.
در ادامه طلاب نظرات خود را بیان کرده و غلامی استاد ارائه کننده بحث، مطالب مطرح شده را جمع بندی کرد و گفت: طلاب باید در فضای مجازی فعالیت های هدفمندی را به صورت گروهی برنامه ریزی و اجرا کنند که در این میان تشکیل اتاق فکر که وظیفه برنامه ریزی، ساماندهی و در کنار آن برگزاری دوره و کارگاه به منظور افزایش اطلاعات را دارد امری ضروری است.
وی بیان کرد: در حال حاضر دشمن از ابزار فضای مجازی برای نفوذ و سیطره و سلطه فرهنگی استفاده می‌کند، ما نیز باید از این فضا برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) استفاده کنیم.

 

برچسب‌ها