علوم حوزوی هدایتگر دیگر علوم است
263514

آیت الله دژکام امام جمعه شیراز گفت: علوم حوزوی خود هدایتگر دیگر علوم بوده و همه دانش های تجربی نیاز به هدایتی از ناحیه دانش های حوزوی دارد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام در نشستی با حضور طلاب جدید الورود بیان کرد: بسیاری از افراد جامعه این ذهنیت را می پرورانند که جوانان و دختران و پسران ایران علاقه‌ای به تحصیل علوم دین و علوم اهل بیت(علیهم السلام) از خود نشان نمی دهند در صورتي که در این مدرسه و با توجه به امکانات محدود و شیوع بیماری کرونا، نزدیک به ۱۰۷ نفر علاقه‌ مندی خود را برای تحصیل علوم دین اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه جهان در حال متحول شدن است، بیان کرد: تنها راه حل نجات بشریت روی آوردن به اسلام است، به شکلی که جمهوری اسلامی آن را معرفی کرده و غیر از این نظراتی است که دشمنان واقعیت آن را تغییر داده اند اما موردی که دیده می شود این است که هرچه مشکلات بشربیشتر می شود آنها را به نوعی به بی بند و باری و بی اخلاقی و غیره دعوت می کند.
امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: راه حلی که امام در انقلاب اسلامی پیشنهاد و شهدای گرانقدر ما دنبال کردند و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند این بود که دنیا را آماده ظهور کنیم.
موسس مدرسه علمیه خواهران معصومیه(سلام الله علیها) شیراز اظهار کرد: خواهران طلبه اگر بخواهند پیام بیانیه گام دوم انقلاب را به گوش جهانیان برسانند به دو عامل تقوا پیشگی و علم نیاز دارند، ایمان و تقوا روی دوش علم است که شاخه های متعددی دارد.

آیت الله دژکام بیان کرد: علوم حوزوی هدایتگر دیگر علوم بوده و همه دانش های تجربی نیاز به هدایتی از ناحیه دانش های حوزوی دارند پس به علم و دانش خود معتقد باشید و با تلاش و پشتکار یک عالمه شوید.

برچسب‌ها