گناه مهمترین عامل سقوط انسان است
264645

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله عليها) گراش گفت: گناهان، موانع مسیر حرکت به سوی خدا و مهم‌ترین عامل سقوط انسان است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، زینب فقیهی در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) گراش برگزار شد، بیان کرد: گناهان، موانع مسیر حرکت به سوی خدا و مهم‌ترین عامل سقوط انسان است، از همین رو منتظر حقیقی باید ضمن درخواست توفیق الهی در ترک گناهان، سعی بلیغ خویش را در تحقق چنین صفتی به کار گیرد.
وی افزود: گناه، آثار و نتایج زیادی دارد زيرا برخي از گناهان به روح و قلب آدمی آسیب می‌رساند، برخی دنیای انسان را دچار ناملایمات کرده و موجب سلب نعمت می‌شود و برخی در آخرت گریبان گناهکار را می‌گیرد.
مدير مدرسه علميه خواهران الزهرا(سلام الله عليها) گراش بیان کرد: منتظر راستین اهل اطاعت خدا، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام(علیه السلام) است و نيز توفیق چنین فرمانبرداری را از خداوند می‌خواهد.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) افزود: امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) در آغاز ظهور، 313 نفر از یاران خاص خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد و به آنان تاکید می‌کند اگر توانستید 30 ویژگی را در خود عملی کنید من نیز هشت ویژگی را رعایت خواهم کرد.
فقیهی خاطر نشان کرد: عدم سرپیچی از دستورات امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف)، عدم ترک امر به معروف و نهی از منکر، احتکار خوراکی‌ها، زندگی اشرافی، بدگویی مومنان، تخریب مسجد و پرهیز از دزدی از جمله ویژگی‌هایی است که یاران واقعی باید در خود عملی کنند.

برچسب‌ها