مسئولیت پذیری مهمترین رکن اخلاق است
264712

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش مسئولیت پذیری را مهمترین رکن اخلاق عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، زینب فقیهی در نشستی که با موضوع اخلاق سازمانی با حضور کارکنان در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) گراش برگزار شد، بیان کرد: اخلاق سازمانی و اداری به عنوان زیر مجموعه اخلاق کاربردی یکی از عرصه های مهم در سراسر جهان بوده و هدف از آن افزایش بهره وری سازمانی می باشد.

وی افزود: اخلاق سازمانی ارتباط مستقیمی با اخلاق شخصی دارد و در ارتباط با خود شخص مهمترین مسئله خودشناسی است، هر کسی باید از خود آغاز کند که این ها در رفتار سازمانی تاثیر بسیاری دارد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) گراش بیان کرد: انسان فرهیخته اخلاقی کسی است که نسبت به همگان تکریم دارد که لازمه دستیابی به این ویژگی‌ها  دسترسی پیدا کردن به روایات و احادیث می باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه اخلاق در یک مجموعه اداری نهادینه شود شرایطی لازم است از جمله اینکه سازمان اخلاقی باید پایبند الزامات اخلاقی(دانستن، خواستن و توانش) باشد.

فقیهی افزود: مهمترین رکن در اخلاق، مسئولیت پذیری است زیرا اخلاق انسان با اراده و رفتار او سروکار دارد و رفتارها ملکات انسان را شکل می‌دهند و متقابلاً ملکات و رفتار انسانی را تنظیم می‌کنند.

وی بیان کرد: در ارتباطات چهار مولفه‌ صداقت، صراحت، احترام و کنترل یا مهارگری وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم، صداقت و صراحت ناشی از صمیمیت است، احترام و مهار گری نیز تجلی در سطح دیگر هستند.

برچسب‌ها