گسترش کتابخوانی، گام اساسی در تحقق گام دوم انقلاب است
265325

کارشناس پژوهش مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) بندر جاسک گفت: تحقق گام دوم انقلاب بدون ترویج و فرهنگ مطالعه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاري كوثر، خانم ساره حسینی پور ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در کشور توسعه يابد زيرا مطالعه و کتابخوانی زیر بنای علم و دانش، دانایی، فرهنگ و هنر کشور است.
 
استاد حوزه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) " كه دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و می تواند باعث نفوذ ناپذیری آن شود" افزود: یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر، میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن جامعه است.
 
وی افزود: با گذشت 40 سال بعد از انقلاب شاهد رشد قابل توجهی در تولید، انتشار، محتوا‌‌‌ ‌‌سازی و رشد علوم به ویژه علوم اسلامی و انسانی بوده ايم اما متاسفانه در عرصه مطالعه، رشد و ترویج آن موفقیت کامل صورت نگرفته است.
 
استاد حوزه ادامه داد: برای تحقق گام دوم انقلاب که اکنون از اهداف انقلاب اسلامی است، نیاز اساسی به رشد فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بوده و بدون آن بسیاری از این اهداف بر زمین خواهد ماند.
 
حسینی پور در پایان گفت: سنت كتابخواني بايد در جامعه رواج پیدا کند و همه دستگاه ها از جمله حوزه های علمیه خواهران در این زمینه مسئول بوده و باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

برچسب‌ها