حضور طلبه در زمینه مبارزه با کرونا ضروری است
266679

مدير مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها) ایلام حضور طلاب را در زمینه مبارزه با کرونا ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از ایلام، خانم ثریا عابدی با اشاره به لزوم حضور فعال طلاب در عرصه مبارزه با كرونا گفت: در شرايط كنوني جامعه كه همه به نحوي در حال مبارزه براي رفع بيماري كرونا هستند، طلاب نيز بر اساس تخصص و رسالتي كه دارند بايستي وارد عمل شوند و نقش خود را ايفا كنند.

وی افزود: طلاب با نگرشي كه به مقوله دين  و تاثير آن در ايجاد آرامش روحي و غلبه بر استرس دارند، مي توانند با يادگيري اصول مشاوره، به  بيماران بستري در بيمارستان اميدواري داده و با بالا بردن روحيه آنها، سپري شدن دوره بيماري را برايشان راحت­ تر كنند.

مدير مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها) ایلام در ادامه اعلام کرد: دوره فشرده مشاوره باليني ویژه طلاب جهادی این استان به منظور حضور در بیمارستان های کرونایی برگزار شد.

عابدی، تأييد دوره از طرف مسئولين كادر درماني استان را موثر دانست و یاد آور شد: در نشستي مشترك با حضور جمعی از مسئولين كشوري اين طرح ، دكتر كريميان رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان و شماری از مسئولين صدا و سيماي استان، اين دوره به صورت كامل تشريح و مورد تاييد مسئولين استان قرار گرفت که اجراي آن را ضروری دانستند.

وی توضیح داد: اين دوره سه روزه با همكاري بسيج طلاب، مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها)  و مدرسه علمیه برادران صاحب الزمان (عجل الله) در مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها)  برگزار شد و طلاب شرکت کننده از حضور اساتيد برجسته کمیته روانشناسی ستاد بحران نهاد های حوزوی حجج الاسلام و المسلمین مهكام، آبيار و صفري بهره­ مند شدند.

مدير مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها) ایلام، مطالب مطرح شده در كلاس ­هاي دوره را بسيار مفيد و كاربردي دانست و تصريح كرد: در اين دوره طلاب با مقوله تاب آوري، اضطراب مرگ، ارتباط موثر، اصطلاحات پزشكي مورد نياز وغیره آشنا شدند.

وي تشكيل گروه مشاوره«ياوران سلامت روان»  را  قدمي براي حركت جهادي تخصصي در زمينه اميدبخشي به بيماران كرونايي دانست و گفت: 14 نفر از طلاب مدرسه علميه خواهران بعد از گذراندن دوره و كارورزي در بيمارستان شهيد مصطفي خميني و پذيرش در آن، در نخستین  اعزام هشت نفر از پذیرفته شدگان، بر بالين بيماران كرونايي حاضر و به ارائه مشاوره به ايشان پرداختند.

برچسب‌ها