whc

  • خانه
  • اخبار ستاد
  • استان‌ها
    • استان‌ها
    • آذربایجان‌شرقی
    • آذربایجان‌غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • زن و خانواده
  • بین‌الملل
  • طلاب و مدارس موفق
  • چند رسانه ای
    • عکس
    • فیلم
    • صوت
×
شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ | Dec 6, 2025
  • فاصله بین حقیقت و واقعیت؛ مایه آسیب بر روحِ زندگی

    فاصله بین حقیقت و واقعیت؛ مایه آسیب بر روحِ زندگی

    روانشناس و مشاور خانواده گفت: واقعیت در زندگی قابل اندازه‌گیری و آن چیزی است که اتفاق افتاده و غیرقابل‌انکار می‌باشد ولی حقیقت شاملِ باورهاست یعنی ذهنی بوده و قابل تغییر است، بنابراین اگر بین حقیقت و واقعیت فاصله باشد روحِ زندگی آسیب دیده و دچار چالش می‌شود.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۵ ۱۰:۴۰
  • مهمترین جلوه شخصیت حضرت ام‌البنین ولایت‌پذیری مطلق و ایثار مادری

    مهمترین جلوه شخصیت حضرت ام‌البنین ولایت‌پذیری مطلق و ایثار مادری

    معاون مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: حضرت ام‌البنین نمونه‌ای کامل از ایمان عمیق، معرفت نسبت به جایگاه ولایت، و روحیه‌ای سرشار از فداکاری است. حضرت از همان آغاز ورود به خانه‌ ولایت، با شناخت مقام اهل‌بیت علیهم السلام، خود را خدمت‌گزار این خاندان معرفی کرد و فرزندانش را نیز در مسیر سربازی سیدالشهدا علیه السلام تربیت کرد، بنابراین مهم‌ترین جلوه شخصیت او، ولایت‌پذیری مطلق و ایثار مادری است.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۵ ۰۹:۵۷
  • بسیج مظهر مردم‌باوری به ولایت‌مداری

    بسیج مظهر مردم‌باوری به ولایت‌مداری

    استاد مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) گفت: بسیج مظهر مردم‌باوری به ولایت‌مداری و خداباوری است، پدیده نورانی بسیج از میان مردم برخاسته و به دلیل ایمان، ولایت‌مداری و اخلاص توانسته در مهم‌ترین عرصه‌های کشور اثرگذار باشد.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۵ ۰۹:۴۸
  • برگزاری نشست تخصصی معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران مازندران

    معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان مازندران:

    برگزاری نشست تخصصی معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران مازندران

    معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: در نشست تخصصی معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران مازندران، وضعیت اجرای برنامه‌های آموزشی سال ۱۴۰۴، طرح‌های پیش‌رو برای سال ۱۴۰۵ و مجموعه‌ای از موضوعات آموزشی و ساختاری مدارس علمیه استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۲ ۰۹:۱۲
  • تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران استان مازندران

    تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران استان مازندران

    معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندارن از تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران استان مازندران به نرم افزارهای مرکز تحقیقات نور خبر داد.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۲ ۰۹:۱۰
  • شیخ مفید بنیان‌گذار روش استدلالی در شیعه

    شیخ مفید بنیان‌گذار روش استدلالی در شیعه

    کارشناس دینی مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) گفت: شیخ مفید بنیان‌گذار روش استدلالی در شیعه بود و توانست مباحث پیچیده‌ای مانند امامت، عدل الهی، عصمت و بداء را با روشی عقلانی و دقیق تحلیل کند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۱ ۱۲:۰۶
  • همایش طلیعه حضور، فرصت تبیین رسالت و وظایف بانوان طلبه است

    همایش طلیعه حضور، فرصت تبیین رسالت و وظایف بانوان طلبه است

    معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: همایش استانی «طلیعه حضور» با هدف تقویت انگیزه، تبیین وظایف و رسالت بانوان طلبه و آشنایی طلاب جدیدالورود با برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران مازندران، آذرماه امسال در مجتمع فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۱ ۱۱:۵۹
  • برگزاری نشست تخصصی معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران مازندران

    برگزاری نشست تخصصی معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران مازندران

    معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: نشست تخصصی معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران مازندران در راستای گسترش فعالیت‌های پژوهشی مدارس علمیه برگزارشد.

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۱ ۱۱:۱۰
  • علامه طباطبایی؛ تلفیق عقلانیت و معنویت در برابر شبهات عصر جدید

    علامه طباطبایی؛ تلفیق عقلانیت و معنویت در برابر شبهات عصر جدید

    استاد حوزه گفت: میراث این فیلسوف و مفسر بزرگ قرآن کریم، الگویی روشن برای طلاب و اندیشمندان امروز است تا با بهره‌گیری از عقل و وحی، پاسخی استوار به شبهات روزگار ارائه دهند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۹ ۰۷:۵۷
  • شخصیتِ علامه طباطبایی، آمیخته‌ای از علم و عمل است

    شخصیتِ علامه طباطبایی، آمیخته‌ای از علم و عمل است

    استاد حوزه و دانشگاه در هفتمین نشست مجازی انجمن پژوهشی با موضوع علامه‌شناسی در مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول سلام الله علیها جویبار گفت: علامه طباطبایی دارای شخصیتِ جامعی از علوم مختلف بود که آن را در آیینه عمل در هم آمیخته بود.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۸ ۱۰:۱۸
  • طلاب بسیجی رهبرانی مؤثر در جامعه

    طلاب بسیجی رهبرانی مؤثر در جامعه

    طلبه بسیجی نمونه و جهادگر عرصه‌های امر به معروف و نهی از منکر گفت: تفکر بسیجی موجب می‌شود طلاب علاوه بر موفقیت در تحصیلات، به عنوان رهبرانی مؤثر در جامعه شناخته شوند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۸ ۱۰:۰۴
  • بسیج طلاب به‌عنوان نیرویی علمی، فرهنگی و دینی در جامعه

    بسیج طلاب به‌عنوان نیرویی علمی، فرهنگی و دینی در جامعه

    مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه (س) فریدونکنار گفت: طلاب بسیجی مدرسه علمیه حضرت آمنه (س)، با پیروی از آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام، به‌عنوان نیرویی علمی، فرهنگی و دینی در جامعه حاضرند

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۸ ۰۷:۵۱
  • سیره تبلیغی حضرت زهرا عاملی برای جذب دلها به خداست

    سیره تبلیغی حضرت زهرا عاملی برای جذب دلها به خداست

    استاد حوزه گفت: مبلغین حوزه‌های علمیه با الگوپذیری از حضرت زهرا سلام الله علیها در امر تبلیغ، باید با رفتار و منش صحیح دل‌ها را به خدا جذب کنند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۵ ۱۳:۴۹
  • بسیج، نماد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی_ ایرانی

    مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران:

    بسیج، نماد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی_ ایرانی

    مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در یادداشتی به مناسبت روز بسیج مستضعفان گفت: به یقین برای رسیدن به تمدن ، نیازمند یک فرهنگ پویا و شتابزای اجتماعی هستیم تا بتواند روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در تک تک افراد نسبت‌ به تحولات برانگیزاند که بسیج و فرهنگ زیست بسیجی می‌تواند عهده‌دار این وظیفه حیاتی در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی-ایرانی باشد.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۳
  • محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام زمینه برای رسیدن به حُبّ الهی

    محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام زمینه برای رسیدن به حُبّ الهی

    استاد حوزه و دانشگاه گفت: ارادت و محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام اگر شعاع پیدا کند زمینه‌ای برای رسیدن به حُبّ الهی می‌شود، چرا که محبت به اهل بیت علیهم السلام اساس دین و ایمان به خداوند است.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۱۸
  • وظایف مهم طلاب در جامعه کنونی تقویت روحیه امید و آگاهی‌بخشی است

    وظایف مهم طلاب در جامعه کنونی تقویت روحیه امید و آگاهی‌بخشی است

    معاون فرهنگی مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: وظایف مهم طلاب در جامعه کنونی تقویت روحیه امید و آگاهی‌بخشی است، جامعه امروز در برابر مسائل گوناگون قرار دارد و یکی از وظایف اصلی طلاب، تبیین واقعیات همراه با امید، آرامش‌بخشی و تقویت نگاه اخلاقی و انسانی است.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۱۳
  • شکر، ذکر و محبت؛ سه کلید رضایت الهی در سیره حضرت زهرا (س) است

    مدرس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری:

    شکر، ذکر و محبت؛ سه کلید رضایت الهی در سیره حضرت زهرا (س) است

    مدرس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (سلام الله علیها) ساری گفت: شکر، ذکر و محبت؛ سه کلید رضایت الهی در سیره حضرت زهرا (س) است؛ الگویی که می‌تواند راهنمای هر انسان در پیمودن مسیر بندگی و رسیدن به مقام مرضیه باشد.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۰۱
  • عدمِ معرفت و شناختِ حضرت زهرا سلام الله علیها، توسط مردمِ زمانه عاملِ ظلم به ایشان و پایمال کردن حق و حقیقت

    امام جمعه شهرستان جویبار:

    عدمِ معرفت و شناختِ حضرت زهرا سلام الله علیها، توسط مردمِ زمانه عاملِ ظلم به ایشان و پایمال کردن حق و حقیقت

    امام جمعه شهرستان جویبار گفت: یکی از ابزارهای معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام، شناخت واقعی آنهاست که اگر حاصل می‌شد، تاریخ شاهدِ ظلم نسبت به دختر رسول الله صل الله علیه و آله نبود.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۱۸
  • صهیونیسم به معنای مکتب اعتلای قوم یهود است

    صهیونیسم به معنای مکتب اعتلای قوم یهود است

    کارشناس ادیان و مذاهب گفت: صهیونیسم به معنای مکتب اعتلای قوم یهود است و یهود شریعت خود را بهترین، تنهاترین و بالاترین شریعت الهی می داند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۱۰
  • فاطمه (س) سرچشمه خلقت و منشا وجود امامان است

    فاطمه (س) سرچشمه خلقت و منشا وجود امامان است

    معاون فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر گفت: حضرت فاطمه (س) نور خلقت، فلسفه آفرینش و رسیدن فیض و رحمت پروردگار به موجودات است.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۰۷
  • شفاعت فراگیر حضرت زهرا بازتابی از تجلی کامل مقام رحمانیت و جمال الهی

    شفاعت فراگیر حضرت زهرا بازتابی از تجلی کامل مقام رحمانیت و جمال الهی

    مدرس مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: عظمت مقام حضرت زهرا سلام الله علیها فراتر از ادراک معمولی بشر است و ایشان به عنوان حقیقت لیله القدر، مظهر فیوضات و برکات بی‌نهایت الهی محسوب می‌شوند، شفاعت فراگیر حضرت زهرا سلام الله علیها بازتابی از تجلی کامل مقام رحمانیت و جمال الهی در وجود ایشان است.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۳۰
  • حضرت زهرا (س) آغازگر جهاد تبیین در تاریخ اسلام بود

    حضرت زهرا (س) آغازگر جهاد تبیین در تاریخ اسلام بود

    مدرس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری گفت: حضرت زهرا (س) نه‌تنها آغازگر جریان جهاد تبیین در تاریخ اسلام بود، بلکه با خطبه فدکیه و مقاومتی الهام‌بخش، عمیق‌ترین مفاهیم معرفتی و راهبردی دین و فلسفه آفرینش را تبیین کرد و الگویی جاودان از دفاع منطقی و عزت‌آفرینی برای همه مسلمانان در برابر جنگ روایت‌ها و تحریف‌ها به یادگار گذاشت.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۳
  • ضرورت الگوگیری از خانم فاطمه زهراء( س) در جلب رضایت الهی

    استاد حوزه:

    ضرورت الگوگیری از خانم فاطمه زهراء( س) در جلب رضایت الهی

    استاد حوزه گفت: ضرورت الگوگیری از خانم فاطمه زهراء( س) در جلب رضایت الهی برای همه افراد جامعه علی‌الخصوص بانوان به چشم ‌می‌آید و با نگاه به سیره آن حضرت می‌توان دریافت رضایت خداوند متعال برای ایشان بر همه چیز مقدم است.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۱ ۱۲:۰۴
  • خانواده؛ میدان تربیت در هندسه ربوبیت الهی

    مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا:

    خانواده؛ میدان تربیت در هندسه ربوبیت الهی

    مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س)نکا گفت: فهم عملیِ ربوبیت الهی، تعارض‌های خانوادگی را به میدان تربیت تبدیل می‌کند، چرا که عینیت‌ یافتن توحید در زندگی، روابط همسران، تربیت فرزند، تقسیم نقش‌ها و مدیریت چالش‌های روانی و اقتصادی خانواده را متحول می‌کند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۱ ۱۱:۵۱
  • سیره فاطمی به ما نشان داد که محور دفاع از حق، جهاد تبیین است

    معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی شهید مطهری(ره) تنکابن:

    سیره فاطمی به ما نشان داد که محور دفاع از حق، جهاد تبیین است

    معاون فرهنگی مدرسه ‌علمیه‌ تخصصی خواهران شهید مطهری(ره) گفت: تبیین می‌تواند پرده‌ها را کنار بزند و جامعه را به سمتی سوق دهد که نه تنها ظلم را نپذیرد، بلکه برای برپایی حکومت عدل جهانی آماده باشد و سیره زهرا (س) به ما می‌آموزد که پیش‌نیاز ظهور، جامعه‌ای آگاه و مستعد است.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۱ ۱۱:۲۰
  • مسلح‌سازی علمی و ایمانی، نخستین مرحله تبیین جامعه در برابر شبهات و هجمه‌های فکری

    کارشناس مسائل سیاسی:

    مسلح‌سازی علمی و ایمانی، نخستین مرحله تبیین جامعه در برابر شبهات و هجمه‌های فکری

    کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسلح‌سازی علمی و ایمانی، نخستین مرحله تبیین جامعه در برابر شبهات و هجمه‌های فکری است و طلاب و روحانیون باید همانند رزمندگان در میدان نبرد خود را به این سلاح‌ها مجهز کنند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۱ ۱۱:۱۰
  • طلاب الگویی فعال در ترویج فرهنگ مطالعه، نگارش و تولید محتوای فکری

    کتابدار مدرسه علمیه قدسیه بهشهر:

    طلاب الگویی فعال در ترویج فرهنگ مطالعه، نگارش و تولید محتوای فکری

    کتابدار مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: طلاب به دلیل وظیفه سنگین مبلغ بودن و پاسخگویی به شبهات نوین جامعه، نیازمند سطحی از انس با کتاب و مطالعه هستند که فراتر از عموم جامعه باشد، این امر نه تنها برای توانمندسازی فردی در برابر هجمه‌های فکری ضروری است، بنابراین طلاب باید خود الگویی فعال در ترویج فرهنگ مطالعه، نگارش و تولید محتوای فکری باشند.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۱ ۱۰:۳۹
  • ضرورت تعمیق نگاه علمی به مسئله پوشش

    معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) ساری:

    ضرورت تعمیق نگاه علمی به مسئله پوشش

    معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) ساری گفت: ضرورت تعمیق نگاه علمی به مسئله پوشش در میان طلاب و جامعه امروز هویت‌سازی را شکل می‌دهد.

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۱ ۱۰:۰۴
  • زیبایی واقعی در عزت، دانش‌ و ایمان انسان هست

    کارشناس مذهبی:

    زیبایی واقعی در عزت، دانش‌ و ایمان انسان هست

    کارشناس مذهبی مدرسه علمیه الزهرا(س) محمودآباد با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س)، با بیان نمونه‌هایی از دانش، عزت و ایمان آن بانوی بزرگ اسلام، تأکید کرد: فاطمیه تنها زمان گریه نیست، بلکه فرصتی برای بیداری، الگوگیری و فهم سبک زندگی دخترانه و مؤمنانه حضرت زهرا(س) است.

    ۱۴۰۴-۰۸-۲۸ ۱۲:۴۰
  • حضرت زهرا سلام الله علیها، تجلی تامّ انسانِ مؤمنِ آگاهِ مسئول است

    معاون فرهنگی مدرسه علمیه قدسیه بهشهر:

    حضرت زهرا سلام الله علیها، تجلی تامّ انسانِ مؤمنِ آگاهِ مسئول است

    معاون مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها، تجلی تامّ انسانِ مؤمنِ آگاهِ مسئول بود، انسانی که سیاست را نه به معنای قدرت‌طلبی، بلکه به معنای هدایت جامعه در مسیر حق و عدالت می‌فهمید.

    ۱۴۰۴-۰۸-۲۸ ۱۱:۰۶
  • قبلی
  • ۱
  • ۲
  • ۳
  • ۴
  • ۵
  • ۶
  • ۷
  • ۸
  • ۹
  • ۱۰
  • ۱۱
  • بعدی
filterنمایش همه
نسخه دسکتاپ نسخه موبایل

دسترسی سریع

  • مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با راهبرد اصلی گسترش و فراگیر نمودن آموزش علوم اسلامی و حوزوی، امکان تحصیل خواهران را در صدها واحد آموزشی - تربیتی حوزوی در سراسر کشور فراهم نموده است.

پیوندها

  • farsi.khamenei.ir

  • حوزه علمیه برادران

  • دفتر تبلیغات اسلامی

  • سازمان تبلیغات اسلامی

صفحات مرتبط

  • مرکز آموزش‌های غیرحضوری

  • پژوهشکده زن و خانواده

  • مرکز نشر هاجر

  • مرکز فناوری اطلاعات

  • روابط عمومی

  • سایت قدیم

معاونت‌ها

  • معاونت آموزش

  • معاونت پژوهش

  • معاونت فرهنگی

  • معاونت امور حوزه‌ها

سایر رسانه‌ها

  • خبرگزاری صدا و سیما

  • خبرگزاری حوزه

  • خبرگزاری ایکنا

  • خبرگزاری ایسنا

اوقات شرعی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است و استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع مانعی ندارد.

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
بالا