آموزش پژوهش‌ محور لازمه عصر حاضر است
271490

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه آموزش پژوهش‌محور را لازمه عصر حاضر دانست.

به گزارش خبرگزاری کوثر از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و‌‌المسلمین فاضلی در ابتدای مراسم در اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره علامه حلی که به صورت حضوری و محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برخی از طلاب برگزیده و همچنین همزمان به صورت مجازی در سامانه سیما برای کل طلاب، اساتید و غیره برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی برگزاری جشنواره، طلاب محقق، اساتید هیئت علمی جشنواره و مدارس علمیه خواهران و برادران، از اداره اوقاف و امور خیریه که همواره پشتیبان این جشنواره است، تقدیر کرد.

وی آموزش پژوهش‌ محور را لازمه عصر حاضر دانست و با اشاره به سخنی از شهید مطهری مبنی بر اینکه عصر علامه شدن گذشته است، افزود: امروزه با تخصصی شدن علوم، شایسته است طلاب در پژوهش های کاربردی، بروز و عقلایی تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در ادامه پیامی برای محققین ارائه کرد و گفت: فضای تحقیقی شاید در هیچ عصری به اندازه عصر امروز برای محققی فراهم نشده، ابزار، پشتیبانی لازم و امکانات تحقیقی موجود، این امر را برای طلاب تسهیل کرده است.

وی بیان کرد: امیدواریم طلاب از این فرصت‌ها استفاده کنند تا پژوهش‌های ایشان چراغ راهی در جامعه امروز باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين ايراني مدير حوزه علميه برادران استان کرمانشاه با بيان خاطره اي از شهيد مطهري مبني بر اينكه در زمان تحصيل امكان تهيه چراغ براي مطالعه در شب ها را نداشته و با سختي زياد مطالعات خود را ادامه دادند، افزود: مطالعات و پژوهش‌هاي ايشان در شرايط سخت آن زمان با نهايت دقت انجام شده است به طوري كه امام خميني(ره) كه يكي از صريح ترين علماي تاريخ اسلام هستند، در مورد ايشان فرموده است که آثار شهيد مطهري همه بدون استثنا مفيد هستند.

وي گفت: از بيش از 100 كشور دنيا در حوزه قم تحصيل مي كنند كه هر كدام مي توانند تبديل به شيخ زكزاكي هايي شده و در عالم اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه طلاب بايد علاوه بر تحصيل و تهذيب، در امور تحقيقات و پژوهش نيز رشد داشته باشند، افزود: امروز قانع كردن ذهن‌هاي پرسشگر مانند گذشته نيست، شبهات متعدد و وجود مسائل مختلف نيازمند كار پژوهشي عميق و گروهي است كه محققين امروز بايد در تمام اين مسائل بتواند تبحر كافي داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمين توسلي معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه ضمن بيان ارزش مباحثه در حوزه گفت: مباحثه بحث ذاتي حوزه علميه است و يك ارزش محسوب مي شود.

وی افزود: حوزه به لحاظ امكانات سخت افزاري پيشرفت هاي مطلوبی داشته است، وجود كتابخانه‌هاي الكترونيكي و نرم افزارهاي مختلف كه تمامي مباحث را در خود جاي داده است همگي به طلاب اين كمك را مي‌كند كه با تشكيل گروه هاي مختلف پژوهشي بتوانند تحقيقات كاربردي را به ثمر بنشانند.

وی گفت: دين يك مقوله تاريخ ساز است كه متاسفانه امروزه برخي آن را دست‌آويز می كنند كه تاريخ آن گذشته است در حالیکه امروز پیشرفت دین، مديون اسلام می باشد، اگر اسلام پيشرفتي در دنيا داشته مديون شيعه است و اگر شيعه پيشرفتي داشته مديون انقلاب اسلامي است.

گفتنی است، تعداد آثار ارسالي طلاب خواهر به سومين جشنواره استاني علامه حلي 492 اثر و تعداد آثار طلاب برادر52 اثر است. در اين دوره  حوزه خواهران استان كرمانشاه حائز 2 برگزيده كشوري، 12 برگزيده استاني و چهار شايسته تقدير و در حوزه برادران 6 اثر شايسته تحسين شناخته شد.

برچسب‌ها