کد خبر: 104885
۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۱
دو انگشت روی یک ماشه در یک کتاب
273803

کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» رمانی با موضوع دفاع مقدس از سوی مرکز نشر هاجر چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهان(کوثر)، مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» را که توسط حسین و حسن شیردل به نگارش درآمده منتشر و در دسترس عموم قرار داد.

این کتاب ماجرایی خواندنی و متفاوت از زبان سیروس شهبازی است که دلاوری ها و شجاعت های دوران دفاع مقدس را روایت می کند.

این کتاب حکایت روزگار نوجوانی و جوانی، کودکی بازیگوش و جسور بنام سیروس شهبازی است که در یک خانواده ترک زبان متولد شد و در همان دوران کودکی به شهر بابل مهاجرت کردند و در عالم کودکی با سید احمد از دوستان خود به عشق اسلحه خود را به جبهه رساند.

سیروس شهبازی طی سال های جنگ در واحد ۱۰۶ حضور داشته و روزهای نوجوانی و جوانی اش درگیر عشقی زمینی است. عشقی آمیخته با بازیگوشی های ویژه و جنگی که او به وضوح در این روایت ظریف و نازک حضور دارند و همه آن رمز و رازهای عاشقانه فقط کمی قبل از مجروحیت سنگینش به ازدواج و پیوند می رسد.

روحیه شاد و شیطنت های ساده سیروس در دوران حضورش در جبهه و حتی در بیمارستان و نگاه متفاوت او در آن فضا و دلبری‌هایی که فقط یک مرد جنگی می تواند با اراده و صبوری، با آن شرایط دست و پنچه نرم کرده و آن اتاق سفید و ساکت را که لبریز سختگیری هاست به محل امن، شاد و دنجی برای حل کردن مشکلات روحی و روانی و جسمی دوستان، مجروحان و هم پیاله های خود تبدیل کند.

برگزیده ای از کتاب:

یادم هست خانم سعید، هر وقت که سعید برمی‌گشت از مرخصی کیک درست می کرد و می فرستاد. گاهی هم به وسیله پست، کیک را می فرستاد. دل همسرانشان مدام در گرو شوهرانشان بود. برای ما که هنوز مجرد بودیم تکان دهنده بود این رابطه عاشقانه و عارفانه حتی! به سعید نگاه می کردم. گویی لحظه ای از یاد همسر و فرزندش بیرون نمی رود.

علاقه عجیبی –حتی وابستگی زیادی –در او می دیدم. سعید آن کیکی که همسرش درست می کرد را خیلی دوست داشت. کیک بسته بندی شده دست سعید می رسید. تا در جعبه را باز می کرد، بوی تازه کیک و عطر آن هرم گرمای داخل اتاق را کناری میزد و حس خانه را در همه زنده می کرد. تقسیم می کرد و به همه یک تکه هر چند کوچک می داد. می خوردیم و تشکرمان تمامی نداشت. خیلی خوشمزه بودند آن کیک ها. وقتی از طعم کیک تعریف می کردم، سعید می گفت: آره خیلی خوشمزه اس نه؟ تو هم ازدواج کن، بهت میگم. وقتی خانمت برات درست کنه بیشتر مزه میده. میگفتم: ….

کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» در 476 صفحه و با شمارگان 500 نسخه به قیمت 57600 تومان از سوی نشر هاجر منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

دو انگشت روی یک ماشه در یک کتاب

برچسب‌ها