حضرت خدیجه الگوی بارز انفاق و ایثار است
275668

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت خدیجه(س)، الگوی بارز انفاق و ایثار در طول تاریخ اسلام و بهترین الگوی ولایت پذیری برای بانوان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مهری قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه، در نشست مجازی که در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ارتحال حضرت خدیجه(س) در سخنانی، با اشاره به جایگاه والای حضرت خدیجه(س) گفت: پیامبر(ص) به حضرت خدیجه(س) محبت بسیاری داشتند و در حدیث نبی اکرم(ص) اشاره شده است که حضرت خدیجه(س)، از برترین بانوان اهل بهشت است‌.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت خدیجه(س)، الگوی بارز انفاق و ایثار در طول تاریخ اسلام و بهترین الگوی ولایت پذیری برای بانوان است.

وی در ادامه افزود: ایشان در طول زندگی، از جان و مال خود برای پیشرفت اسلام هزینه کردند و ثروتشان، بارها موجب نجات مسلمانان و اسلام شد. پیامبر(ص) به این مهم بارها در کلام و گفتارشان اشاره فرمودند که من از هیچ مالی مانند اموال خدیجه (س) در راه اسلام سود نبردم.

خانم قاسمی با اشاره به آیه ۸سوره احزاب اظهار داشت: این آیه به نظر اکثریت مفسرین، به ثروت حضرت خدیجه(س) اشاره دارد که به پیامبر(ص)بخشیده اند. در بحار الانوار از قول پیامبر (ص)اشاره شده است که خدیجه(س) مرا تصدیق کرد زمانی که همه مرا تکذیب کردند و همواره مرا در دین خدا یاری کرد.
لذا ایشان نه تنها از طریق مال بلکه جان و کلام و عمل و نیز با آبرو و وجه‌ی اجتماعی خود، رسول اکرم(ص) و دین اسلام را حمایت کردند.

برچسب‌ها