با اجبار کسی نمازخوان نمی شود
285297

استاد حوزه با بیان اینکه وظیفه مبلغین، بیان حقایق اسلام است نه اجبار کسی، گفت: فرد بی نماز را نباید با خشنونت و اجبار امر به نماز خواندن کرد، بلکه باید آثار و برکات نماز خواندن را برایش بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدسجاد رضایی، در جمع طلاب مدرسه الزهرا(س) فریدن گفت: پیامبر گرامی اسلام در طول عمر شریف خویش و تبلیغ اسلام، از سلاح مدارا استفاده می کردند و با مدارا مردم را به دین اسلام دعوت می کردند. مدارا دارای ابعاد و عرصه های مختلفی است، از جمله در عرصه اخلاق، اجتماع، خانواده. اما مهمترین عرصه مدارا در بحث عقیدتی و ایمانی می باشد.

استاد حوزه ادامه داد: خداوند انسان را از همان ابتدای خلقت مختار آفرید و در هیچ کاری او را مجبور نکرد، همانطور که حضرت آدم، با وجود نهی از خوردن میوه ممنوعه از طرف خداوند، باز هم از میوه تناول کرد و این نشان دهنده اختیار در انسان است، لذا در اصل پذیرش دین، اجباری نیست اما اگر در جامعه اسلامی، تبلیغات ضد دینی به مرحله عمل برسد، باید جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: مدارا در بحث عقیدتی و ایمانی کاملا مورد تایید آیات قرآن است و اگر کسی مشکل عقیدتی و ایمانی داشت مثل کسی که نماز نمی خواند، نباید او را با خشونت و اجبار امر به نماز خواندن کرد، بلکه باید آثار و برکات نماز خواندن را برایش بیان کرد. پس وظیفه تمامی مبلغین و حتی انبیا و اولیای الهی هم بیان حقایق در اسلام است نه اجبار کسی.

برچسب‌ها