سفر همکاران مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به استان چهارمحال و بختیاری، برکات ارزشمندی بهمراه داشته است + اخبار تصویری استان
292868

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در جمع پیشکسوتان حوزه گفت: حضور همکاران از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در استان چهارمحال و بختیاری، آثار و برکات ارزشمندی برای کل استان بهمراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در نشستی با پیشکسوتان حوزه های علمیه خواهران استان، ضمن اشاره به حضور موثر همکاران مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم، گزارشی از فعالیت های مدیریت استان ارائه کرد و گفت: تدفین شهید گمنام در فضای مدیریت استان بحمدالله برکات خاصی به همراه داشته است. در آینده ای نزدیک شروع کلاس های درسی طلاب در چنین  فضای معنوی با توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام) و حضور در محضر شهداء بویژه شهید گمنام در این مجموعه آموزشی به یقین مثمرثمر خواهد بود.

وی از اعزام اولین گروه از کاروان زیارتی طلاب به مشهد مقدس در ۸بهمن ماه خبر داد و افزود: بقیه طلاب در نوبت های بعدی اعزام می شوند و این از طرح های پیش روی این مدیریت در راستای تقویت روحیه معنوی طلاب استان است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، راه اندازی جلسات هم اندیشی اساتید در مدارس علمیه استان چهارمحال و بختیاری به منظور تقویت و رشد هرچه بیشتر طلاب و اساتید و انتقال تجارب اساتید به همدیگر و پیگیری مشکلات طلاب اعم از علمی، فرهنگی، معیشتی را از دیگر اقدامات در حال اجرا دانست و یادآور شد: حضور همکاران مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در استان و تعامل بیشتر با استان طی این دوره ی کوتاه، شامل سفر معاون آموزش در راستای  تحقق شعار مدرسه محوری در استان، مدیر اداره کل برنامه و بودجه که منجر به جذب بودجه بیشتر شد، حضور همکاران روابط عمومی مرکز در استان به منظور تهیه مستند مربوط به تدفین شهید گمنام از مواردی ست که آثار ارزشمندی برای کل استان بهمراه داشته است.

وی تصریح کرد: سفر مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان به قم برای شرکت در دوره مهارت افزایی نیز در هفته ی آینده از برنامه های این مدیریت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدارس بازفت و ناغان با چالش هایی مواجه شدند، گفت: بدلیل عدم استقرار نیروی انسانی در منطقه ی بازفت و در ناغان هم مشکلاتی بدلیل نداشتن مجوز و نبود جمعیت کافی در آن شهرستان برای دریافت مجوز تاسیس از مواردی است که اشاره به آن لازم است.

وی همچنین سرکشی به طلاب و کادر نیازمند، بی سرپرست و یا بدسرپرست خانواده و تفقد از احوال آنان را در دستور کار خود دانست و خاطرنشان کرد: از دغدغه های ماست که با همکاری خیرین شاهد حل مشکلات این بزرگواران باشیم.

وی برگزاری دوره طرح ولایت ویژه ی اساتید با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، راه اندازی سطح۴ و رشته ی مشاوره در سطح ۳ مرکز حوزوی معصومیه شهرکرد و تاسیس سطح ۳ در سه مدرسه لردگان، بروجن و فارسان در جهت گسترش کیفی مدارس، و برگزاری امتحانات بصورت متمرکز استانی را از جمله اقدامات برگزار شده در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، جذب و پذیرش حوزه ها را از برنامه های مهم پیش رو عنوان کرد و افزود: می بایست موانع و آسیب هایی که منجر به کم شدن رغبت برای حضور در حوزه و کاهش آمار پذیرش است، شناسایی و به همت شما بزرگواران راهکارهایی ارائه شود. -توانمندیها و تجارب ارزشمندی که شما دارید و حضورتان  موثر و نقش آفرین خواهد بود تا طلاب زینتی برای اهل بیت باشند.

در ادامه هریک از اعضاء به ارائه پیشنهاداتی در موضوعات مطروحه پرداختند.

در پایان این نشست، پیشکسوتان حوزه بر مرقد شهید گمنام حاضر شدند و بانثار فاتحه ای، به این شهید گمنام ادای احترام کردند.

شایان ذکر است در این نشست، مصوباتی تصویب شد که شامل: راه اندازی کانون ازدواج در مدیریت استان و ارائه گزارش میدانی به جمع حاضر توسط معاون فرهنگی استان، دعوت از پزشکان و تشکیل جلسه توسط معاونت فرهنگی با همراهی خانم باقری، برنامه ریزی حضور کارشناس حوزه در مدارس آموزش و پرورش و دعوت از مدیران دبیرستان ها توسط معاون آموزش استان، پیگیری برای دعوت از خانم هادیان جهت حضور در جمع پیشکسوتان توسط رییس اداره ساماندهی و نظارت استان.

- جلسه هم اندیشی شورای معاونین مدیریت حوزه علمیه استان

- جلسه ارزیابی معاونت مالی مدرسه علمیه کوثر فرخ شهر

- برگزاری چهارمین هفته از دوره طرح ولایت (مبانی اندیشه اسلامی)

- نشست مدیر حوزه علمیه خواهران استان با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر جهت برنامه ریزی رویداد حوزه های علمیه خواهران (مناظرات طلاب با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب)

- جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با سخنرانی خانم امیدی، معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری به میزبانی مدرسه علمیه ریحانةالرسول(س) شلمزار

- نشست مدیر کل مرکز خدمات استان با مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری به منظور هماهنگی جهت برگزاری پیاده روی خانوادگی طلاب و روحانیون

- جلسه هم اندیشی مدیر حوزه علمیه خواهران استان با اساتید مدرسه علمیه ریحانة الرسول شلمزار

- نشست مدیرحوزه علمیه برادران استان با مدیر حوزه علمیه خواهران استان  به منظور برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره علامه حلی(ره)

- بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران استان از مرکز حوزوی معصومیه شهرکرد

برچسب‌ها