حفظ و به سرانجام رساندن انقلاب، رسالت حوزه های علمیه
293419

استاد مدرسه علمیه کوثر فرخ شهر گفت: حوزه خواهران همان قدر می تواند در پویایی و بقای انقلاب اسلامی موثر باشد که حوزه برادران است. رسالت حوزه های علمیه این است که انقلاب را حفظ و به سرانجام برساند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهرا حامدی، استاد مدرسه علمیه کوثر فرخ شهر؛ در گفتگویی، ضمن بزرگداشت این ایام و تبریک دهه مبارک و مقدس فجر محضر مبارک امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و شیعیان و مسلمین جهان، گفت: انقلاب اسلامی تنها اختصاص به ایران و جهان اسلام ندارد، گرچه زادگاه آن جهان تشیع است و امام خمینی(رحمة الله علیه) به عنوان یک فیلسوف و عارف، انقلاب اسلامی را رهبری فرمودند و به پیروزی رساندند. بعد از خلافت آقا امیرالمومنین(علیه السلام)، در جهان اسلام بعد از آن تاریخ، حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) بودند که حکومت اسلامی تشکیل دادند آن هم در زمانی که در جهان دو صدا و دو مکتب بود. یک مکتب لیبرال دموکراسی به رهبری آمریکا و مکتب کمونیسم که اتحاد جماهیر شوروی مظهر آن بود و دقیقا آنها زمین را نصف کرده بودند و در آن حکومت می کردند در آن روزها به مخیله هیچ کس حتی نخبگان خطور نمی کرد که غیر از این دو مکتب و دو دیدگاه، دیدگاه و مکتب دیگری قد علم کند.خیلی موانع ایجاد کردند، ولی اگر واقعا می دانستند انقلاب اسلامی اتفاق می افتد و منجر به تشکیل حکومت اسلامی می شود اصلا نمی گذاشتند این حکومت پا بگیرد. وقتی امام خمینی(رحمة الله علیه) علم جمهوری اسلامی را بلند کردند، تازه متوجه شدند که چه اتفاقی افتاده است. الان ما سه تا مسلک در دنیا داریم که اینها خارچشم و استخوان در گلوی هم هستند. رهبری امریکا، کمونیسم شرق و جمهوری اسلامی. برای عظمت انقلاب اسلامی همین بس که حکومت اسلامی بعد از 43 سال در کنار اینها قرار گرفته است.

خانم حامدی با اشاره به نقش حوزه علمیه خواهران در جریان انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن گفت: حوزه های علمیه خواهران یکی از میوه ها و ثمره های انقلاب اسلامی هستند و بعد از انقلاب اسلامی بود که حوزه های علمیه خواهران تشکیل شد. زادگاه انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم است چون امام فرزند حوزه علمیه است. هرچیزی از هرجایی به وجود بیاید بقای آن هم به همان جا وابسته است مثل بقای فرزند به وجود مادر.

وی در ادامه گفت: حوزه خواهران همان قدر می تواند در پویایی و بقای انقلاب اسلامی موثر باشد که حوزه برادران است. آنچه که رسالت حوزه علمیه است این است که انقلاب را حفظ و به سرانجام برساند. این حوزه علمیه است که با نهادینه کردن و اشاعه و گسترش ارزش های انقلاب و اسلام در بین خانواده ها و مخصوصا مادران جامعه، که در تربیت فرزندان به کار بگیرند، به عهده خواهران طلبه است. اگر بخواهیم نتیجه محور به قضیه نگاه کنیم و بخواهیم به حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری نمره بدهیم باید ببینیم جامعه امروز ما چقدر در مسیر انقلاب و حضرت امام حرکت کرده. اگر دیدیم در سطح انقلاب است می توانیم متوجه شویم که طلبه ها نقش بسزایی داشته اند. مثل بحث حجاب خانم ها، بحث فضای مجازی و ... ببینیم من طلبه چقدر تاثیر گذار بودم. فضای مجازی هم خوب است هم بد.

استاد مدرسه علمیه کوثر فرخ شهر افزود: منِ طلبه باید نحو استفاده صحیح آن را برای مردم شرح دهم. درست است تنها وظیفه من طلبه نیست. وظیفه صدا و سیما، آموزش و پرورش و ارگانهای دیگر هم هست. اما ما طلبه ها سهم بیشتری در این زمینه داریم و نباید خودمان را کنار بکشیم. اگر بخواهیم به خودمان نمره بدهیم باید ببینیم اقبال مردم چقدر است و ما چقدر موثر بوده ایم.

وی در پایان گفت: یکی از زیباترین، پرجاذبه ترین و نورانی ترین جملاتی که در عالم هستی تحقق پیدا کرد همین دهه فجر است. انقلاب، حادثه عظیمی است که کل جهان را متحول کرده و زمینه ساز ظهور خواهد بود ان شاءالله.

برچسب‌ها