خواهران حوزوی در جهاد تبیین می توانند نقش آفرینی بیشتری نسبت به برادران در جامعه داشته باشند
293619

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: با اینکه قدمت حوزه علمیه خواهران به اندازه حوزه برادران نیست، ولی در انجام رسالت می تواند هم پای حوزه برادران باشد و در بحث جهاد تبیین چه بسا خواهران حوزوی نقش آفرینی بیشتری در جامعه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه امیدی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه فجر انقلاب در گفتگویی اظهار داشت: این نظام برآمده از انقلاب اسلامی و از دل حوزه بوده و ما طلاب خودمان را پرچم دار این جریان می دانیم. البته هرچند که قبل از انقلاب، حوزه علمیه خواهران به این معنا و به این شکل نداشتیم و تاجایی که بنده اطلاع دارم به همت حجت الاسلام والمسلمین ناصری، نماینده سابق ولی فقیه در استان، حوزه علمیه خواهران در این استان راه اندازی شد. البته شاید خواهرانی بودند که در مکتب توحید جامعة الزهرا(س)  فعالیت می کردند، ولی عمدتا در استان، حوزه علمیه خواهران به این شکل و معنا نداشتیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که: حوزه، مادر نظام است، چون نظام اسلامی از دل حوزه برآمده است، تصریح کرد: البته وقتی این مطلب به کار برده می شود، بیشتر حوزه برادران تداعی می شود که البته در کلان قضیه، حوزه خواهران را هم شامل می شود. گرچه قبل از انقلاب حوزه برادران نقش آفرین بودند، چون یا اصلا حوزه خواهرانی نبود و یا به شکل مدون که امروز هست، وجود نداشت. انصافا یکی از برکات انقلاب اسلامی، ایجاد و توسعه حوزه های علمیه خواهران بود که خدمات زیادی را در ابعاد آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ... برای ما داشته است.

خانم امیدی در ادامه گفت: حوزه علمیه خواهران از جهت قدمت، به پای حوزه برادران نمی رسد ولی از جهت انجام رسالت می تواند هم پا و هماهنگ با حوزه برادران باشد، چون رسالتی که ما داریم و یکی از مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه می باشد، جهاد فرهنگی و عینی است و مقام معظم رهبری هم بر جهاد تبیین تاکید می کنند. در بحث جهاد تبیین هیچ تفاوتی بین حوزه خواهران و برادران وجود ندارد. چه بسا خواهران نقش آفرینی بیشتری در جامعه داشته باشند.

وی افزود: این جمله حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: انقلاب ما انفجار نور بود، به نظر بنده، تعبیری زیباتر از این برای انقلاب وجود ندارد. درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد و دشمن سعی می کند این مشکلات را بزرگ جلوه دهد، اما وقتی جامعه را می بینیم، متوجه می شویم که مردم همیشه قدردان هستند، حمایت می کنند و در صحنه ها از جمله انتخابات حضور دارند. مردم با نصب پرچم، حضور در پایگاه های بسیج، فعالیت های دانش آموزی و ... از این ایام استقبال می کنند. این نشان دهنده این هست که مردم قطعا انقلاب را دوست دارند و نمود آن را می توانیم در 22 بهمن مشاهده کنیم ان شاءالله.

برچسب‌ها