چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری
294216

جلسه توجیهی و مهارت افزایی ویژه معاونین آموزش و اداری مالی مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، به همت معاونت آموزش و معاونت پشتیبانی، در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به منظور افزایش مهارت و توجیه معاونین مدارس علمیه خواهران نسبت به امور کاری مربوطه، روز یکشنبه جلسه ی توجیهی و مهارت افزایی ویژه معاونین آموزش و معاونین اداری_مالی مدارس به صورت مجزا و با حضور مدیریت و معاونین حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در جلسه ی اول که با معاونین اداری_مالی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری، ضمن عرض خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه، از معاونت اداری_مالی استان درخواست کرد که این گونه جلسات تداوم داشته باشد و خاطرنشان کرد: عدم برگزاری جلسات مهارت افزایی، ضعف معاونت را نشان می دهد.

وی در ادامه مطالبی در خصوص برنامه و بودجه 1401 و اهمیت موضوع بودجه مطرح نمود و از مدارس خواسته شد به مسائل مدرسه اشراف داشته باشند تا بتوانند طرح های قابل قبولی ارائه دهند.

در ادامه جلسه، رئیس اداره ساماندهی و نظارت استان مطالبی را در خصوص ورود اطلاعات در سامانه سما، ثبت وضعیت فعالیت کادر در ابتدای نیم سال تحصیلی هر سال، ارسال به موقع اطلاعات بیمه تامین اجتماعی کادر در سامانه سما، توضیحاتی عنوان نمود.

در ادامه، رئیس ادراه پشتیبانی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری نیز مطالبی را در خصوص مباحث اداری، مباحث تعمیرات تاسیسات ساختمان، بحث بیمه حوادث مدارس و کادر خدمت معاونین مدارس مطرح کرد.

در پایان جلسه با درخواست معاونین مدارس، به پرسخ و پاسخ در خصوص بودجه و بودجه نویسی گزارش های عملکرد بودجه ای مدارس پرداخته شد و معاونین سوالات تخصصی خود را در این زمینه مطرح کرده و مقرر گردید جلسه تخصصی جهت آموزش مباحث حسابداری در اسفند ماه برگزار شود.

پس از جلسه توجیهی و مهارت افزایی معاونین اداری_ مالی؛ مدیریت و معاونین مرکز استان با حضور در جلسه ی توجیهی و مهارت افزایی معاونین آموزش، نکاتی را ارائه کردند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی ضمن عرض خوش آمدگویی و خداقوت به معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران استان، به مسائل مربوط به زی طلبگی و برخورد کریمانه و بااخلاق معاونین مدارس با طلاب پرداخت و در ادامه به مباحث مربوط به پذیرش از جمله تشکیل کمیته پذیرش در مدارس علمیه جهت برنامه ریزی مستمر، تبلیغات وسیع و تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد.

در ادامه، معاونت آموزش استان، نکات مهم و دقیق را در خصوص پذیرش سال جاری عنوان کرد و ضمن بیان بازخورد امتحانات نیمسال قبل و نکات مربوط به گزارش نظارت بر امتحانات مدارس علمیه، از معاونین درخواست نمود برنامه های آموزشی را در گروه معاونین بارگذاری نمایند و اتاق فکری جهت ارائه برنامه های نوین آموزش داشته باشند.

پس از بیان توضیحات معاونت آموزش استان، معاونین آموزش مدارس علمیه، نکات و تجربیات مدرسه خود را در خصوص جذب حداکثری در اختیار یکدیگر قرار دادند.

در پایان، رئیس ساماندهی و نظارت استان، نکات نظارتی در خصوص عدم ارائه اطلاعات طلاب به ارگان ها و اشخاص ناشناس را مطرح نمود و اهتمام به پوشش مناسب طلاب را با ارائه سیره عملی پیشنهاد داد. 

 

- جلسه هم اندیشی شورای اداری مدیریت حوزه علمیه استان

- نشست مدیر حوزه علمیه خواهران و مدیر کل تبلیغات اسلامی به منظور برنامه ریزی جهت اختتامیه دوره طرح ولایت

- بازدید مدیریت و معاونین مرکز استان از نمایشگاه دهه فجر مدرسه علمیه زینبیه فارسان

- نشست مدیر حوزه علمیه خواهران استان با طلاب مدرسه علمیه زینبیه فارسان

برچسب‌ها