نمایشگاه آثار هنری و محصولات خانگی طلاب مدارس علمیه فاطمیه شهرکرد و کوثر فرخشهر افتتاح شد
295241

با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در محل مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی که با همکاری مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد و کوثر فرخشهر برگزار شده است، افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، همزمان با میلاد با برکت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام، و در آستانه سال نو، نمایشگاه آثار هنری و محصولات خانگی طلاب مدارس فاطمیه شهرکرد و کوثر فرخشهر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از طلاب و اساتید مدارس افتتاح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی ضمن افتتاح و بازدید از نمایشگاه، با تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از همکاری مدارس در برپایی نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی طلاب گفت: ان‌شاءالله این برنامه مقدمه و منشاء بروز افکار جدیدتر، طرح های گسترده تر و با کیفیت تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مساله اشتغال زایی برای طلاب مساله مهمی است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله روزنه های امیدی هست که در سال های آینده بودجه خوبی برای اشتغال زایی در منزل و مدرسه به طلاب تعلق بگیرد که این مساله از طریق استان پیگیری خواهدشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر مراقبت بر اعمال ماه معظم شعبان، گفت: ان‌شاءالله بر اعمال مخصوص این ماه مراقبت داشته باشیم و با انجام آن، نورانیتی برای شب های قدر خود در ماه مبارک رمضان کسب کنیم.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین هاشمی با اشاره به مقام ویژه امام حسین علیه السلام در نزد خداوند متعال ادامه داد: سیدالشهداء جایگاه خاصی نزد خداوند دارند، آنچنان که حضرات معصومین علیهم السلام، در مشکلات روزمره زندگی و در ارتقاء حالات معنوی خود به امام حسین علیه السلام متوسل می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه تربت سیدالشهدا علیه السلام احترام ویژه‌ای دارد، گفت: نکته‌ی مهمی که طلاب نباید در آن سستی داشته باشند، احترام به تربت سیدالشهدا است که احکام شرعی خاص‌خود را دارد. روایتی در این زمینه نقل شده، که می‌فرماید: سجده بر تربت امام حسین علیه السلام هفتاد حجاب بین بنده و خدا را برمی‌دارد.

در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی عنوان کرد: آثار هنری و صنایع دستی طلاب کارهای ارزشمندی است که باید حمایت شود و همکاران استانی ضمن رایزنی با اداره تعاون استان، تلاش خواهند کرد تا تسهیلاتی  برای طلاب و اشتغال زایی برای ایشان فراهم کنند.

برچسب‌ها