مبلغان در فرصت مغتنم رمضان المبارک زکات علم خود را بپردازند
296256

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر پرداختن به مسائل و دغدغه‌های مهم مردم گفت: مبلغان در فرصت مغتنم ماه رمضان، با استفاده از روش‌های تخصصی و کارآمد تبلیغی، محتوای تبلیغی خود را به مخاطبین ارائه دهند و زکات علم خود را بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در گفتگویی اظهار داشت: تقارن آغاز قرن جدید و سال جدید با ماه میهمانی خداوند متعال را باید به فال نیک گرفت و شکر خداوند را برای این تقارن مبارک به جای آورد و قدردان فراهم آمدن فرصتی دیگر برای عبودیت و بندگی و خودسازی در ماه مبارک رمضان و کسب مغفرت و معرفت در این ماه مبارک به لطف و فضل الهی باشیم.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماهی است که انسان، خودسازی و بهسازی رابطه با خداوند متعال را در آن رقم می‌زند. فرصت ارزشمند و با برکت شب‌های قدر در این ماه قرار گرفته است تا بتوانیم بهترین استفاده و فیض معنوی را از ماه میهمانی خداوند داشته باشیم و مراتب کمال معنوی و سعادت دنیوی و اخروی را با اتکا به برکات و فضائل این ماه رقم بزنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان، با بیان اینکه در توصیه‌های ائمه اطهار(ع) توجه به استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره بردن از معنویات و دریای بی‌کران غفران و بخشش الهی و فرصت خاص و بی نظیر عبادت و خودسازی این ماه تأکید بسیار شده است، افزود: رسول خدا در خصوص ماه رمضان فرمودند: ای مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما روی آورده است، ماهی که نزد خدا بهترین ماه ها،روزهایش بهترین روزها، شب هایش بهترین شب ها و اوقاتش بهترین اوقات است.

وی مهمترین ویژگی های ماه مبارک رمضان را آماده و مهیا بودن جان ها و دل‌ها برای پذیرش معارف دینی دانست و افزود: آمادگی که برخاسته از روزه‌داری و پرهیز از معاصی و رذائل اخلاقی باشد، فرصتی مهم و مناسب برای ترویج و تبلیغ معارف دینی است و لازم است توجه ویژه‌ای به این فرصت الهی و مبارک از سوی مبلغان و طلاب حوزه علمیه صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی اظهار کرد: امروز مردم ما تشنه معارف دینی و علوم الهی و تعالیم مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و هیچ زمانی به مانند ایام ماه مبارک رمضان نیست که قلوب و جان‌های مردم برای پذیرش تعالیم دینی و درک معارف اهل بیت(ع) تا این حد آماده و پذیرا باشد و همین مسأله اهمیت تبلیغ رمضان و ضرورت برنامه ریزی دقیق و صحیح برای این ایام تبلیغی مهم را یادآوری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پرداختن به مسائل مورد نیاز جامعه و دغدغه‌های مهم مردم به ویژه نسل جوان با توجه به نوع مخاطب و فضای تبلیغی و ارتباطی میان مبلغ و مخاطب موضوع بسیار مهمی است که مبلغان باید به آن دقت داشته و با استفاده از روش‌های تخصصی و کارآمد تبلیغی، محتوای تبلیغی خود را به مخاطبین ارائه بدهند و فرصت مغتنم رمضان المبارک را مورد استفاده قرار داده و زکات علم خود را بپردازند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» افزود: با توجه به شرایط کشور و رویدادها و اتفاقات ملی و بین المللی که شاهد آن هستیم این نامگذاری از حکمت خاص و یک طرح ریزی استراتژیک و چشم اندازی عملیاتی و اجرایی برخوردار است. از این رو قطعا لازم است در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای جهاد تبیین و تشریح شعار سال و واکاوی مبانی نامگذاری سال 1401 برای عموم مردم پرداخته شود.

برچسب‌ها