استقامت و تقوای حضرت خدیجه(س) الگوی فعالیت حوزویان باشد
296545

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: نهضت های بزرگ اسلام را همواره زنان بزرگ و بصیر حمایت کرده اند و این را در زندگی حضرت خدیجه(س) و در ادامه از حضرت فاطمه و زینب(س) شاهدیم و باید استقامت و تقوای آن بانوی بزرگ، الگوی فعالیت حوزویان باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، در همایش مدیران و معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر، با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، گفت: بالاترین فضیلت حضرت خدیجه(س) اعتقاد راسخ به راه حضرت رسول اعظم(ص) و استقامت و ایستادگی در این راه بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: در روزگاری که اوج جاهلیت است و محیط فرهنگی و اجتماعی پیامبر اسلام(ص) هیچ سنخیتی با آرمان های های ایشان نداشت و به ظاهر هم کسی امیدی به موفقیت آن حضرت نداشت، حضرت خدیجه سلام الله علیها به پیامبر(ص) ایمان آورد و در این راه ایستادگی کرد و از تمام هستی و جایگاه خودش برای پیشبرد اسلام بهره برد.

وی با اشاره به اوج بصیرت آن بزرگوار تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) اهل ملاحظه نبود که ببیند آیا افراد دیگری هم به پیامبر ایمان می آورند یا تنها می ماند، بلکه به محض دریافت حقانیت راه پیامبر(ص) به آن ایمان آورد و در صحنه حاضر شد. در چنین شرایطی برخی خیلی ملاحظات دارند که آیا پیامبر موفق می شود؟ آیا افرادی به ایشان ملحق می شوند؟ هزار اما و اگر می آورند، اما ایشان این ملاحظات دنیایی در کارشان نبود.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر ادامه داد: حوزه علمیه خواهران ادامه دهنده سیره آن بانوی بزرگ در راه نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) است و باید استقامت، بصیرت، از خود گذشتگی و تقوای آن بانوی عظیم الشان، الگوی فعالیت های حوزویان باشد.

وی با توجه به نقش زن در جامعه و تاثیر حضور فعال و با برنامه در عرصه دین، خاطرنشان کرد: نهضت های بزرگ اسلام و تشیع را همواره زنان بزرگ و بصیر حمایت کردند و ما این را در زندگی آن بانوی بزرگوار و سپس در نسل او از حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) شاهد هستیم.

برچسب‌ها