بی تفاوتی طلاب به آسیب های اجتماعی، موجب به مسلخ رفتن دین خدا می شود
298280

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: اگر اساتید حوزه نگاه شغلی به تدریس داشته باشند، نمی توانند خود را وقف تربیت طلاب کنند و بی تفاوتی به آسیب های اجتماعی که دامنگیر طلاب شده، سبب به مسلخ رفتن دین خدا می شود.

به‌گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، به مناسبت بزرگداشت مقام معلم، مراسم تجلیل از اساتید و فعالان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مرکز تخصصی معصومیه(سلام الله علیها ) شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری و حجت الاسلام و المسلمین فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد برگزار شد، روز معلم گرامی داشته و از اساتید این مرکز قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، در سخنانی با اشاره به واقعه حره و کشته شدن ده هزار نفر از مردم مدینه و به مسلخ رفتن دین خدا گفت: اگر اساتید حوزه نگاه شغلی به تدریس و ارتباط با طلاب داشته باشند، نمی توانند خود را وقف تربیت طلاب کنند و بی تفاوتی به آسیب های اجتماعی که دامنگیر طلاب شده است، سبب به مسلخ رفتن دین خدا می شود.

وی تصریح کرد: زمانی که بساط و رنگ و بوی دینداری در سطح جامعه جمع شد و ما نتوانیم تکلیف خود را به خوبی تشخیص بدهیم و به آن عمل کنیم، به مانند مردم سال 61 هجری که نسبت به امام عصر خود بی تفاوت بودند و دیگر قیام ها و گریه های بعدی فایده ای نداشت و لازم است با درس گرفتن و عبرت از تاریخ، رسالت اصلی خود را که رشد اخلاق و معنویت در حوزه علمیه است، بخوبی انجام دهیم و روزی که این مسئولیت را به دیگری تحویل می دهیم، رو سفید و سربلند باشیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، ضمن گرامیداشت مقام معلم در سخنانی گفت: الحمدالله که در استان ما حوزه های علمیه به حول و قوه الهی برپا شده اند و طلاب مشغول علم آموزی و بیان علم، فقه، تفسیر و آموزه های دینی هستند. امروز به برکت نورانیت اسلام، خورشید عالم تاب مهدویت و جمهوری اسلامی، سالهاست حوزه های علمیه خواهران با نشاط و تحرک، در حال تحصیل علم و معارف دینی هستند.

وی در ادامه افزود: هرپدیده ای که به میدان می آید، اولین افرادی که از آن پدیده طرفداری می کنند، جوانان و زنان هستند که مردان خود را معراجی و اهل تقوی و معارف دینی می کنند و این همان چیزی است که در اسلام ثابت شده است.

در پایان مراسم از اساتید مرکز تخصصی معصومیه(سلام الله علیها) و طلاب برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با اهداء هدایا تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها