اساتید مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد تجلیل شدند
298513

آیین تجلیل ازاساتید مدرسه فاطمیه شهرکرد با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، جمعی از اساتید، کادر و طلاب مدرسه فاطمیه(س) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی در آیین گرامیداشت اساتید حوزه علمیه خواهران شهرکرد، ضمن ‌گرامیداشت هفته معلم، با تمسک به حدیث گهربار امام کاظم(علیه السلام) گفت: بهترین توشه و سرمایه برای هر کسی عزم و اراده است.

مدیر استان با تاکید بر اینکه داشتن قصد و اراده در زندگی مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(عج) در حدیثی گلایه دارند که نه خودتان عقل دارید و نه عقلا را قبول دارید؛ بنابراین وقتی این اتفاق بیفتد، ظرف وارونه می‌شود و باران برکات الهی نصیب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ریشه و عامل اصلی رسیدن به مقصد عزم و اراده است، اضافه کرد: دلیل اینکه برخی در حوزه‌های علمیه خاص می‌شوند و به مقصد می‌رسند داشتن اراده‌ی پولادین و عزمِ خوب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی با اشاره به اینکه علم و معنویت اساس کار طلبگی است، گفت: ما طلاب اگر در زندگی علمی و معنوی خودمان اراده جدی نداشته باشیم، به جایی نخواهیم رسید و باید از خدا بخواهیم اراده‌ای به ما بدهد که بتوانیم به سبب این اراده به ولی خدا برسیم و این توفیق بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با خواهش‌های نفسانی به تمرین و تنبیه نیاز دارد، ادامه داد: دسته ای از انسان‌ها از خود راضی هستند و هوای نفسشان خدایشان است؛ اما دسته ی دیگر با اینکه تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر انجام دادن تکالیف دارند، باز هم خوف داشته، و به دنبال عمل برتر هستند.

مدیر استان با بیان اینکه رمز موفقیت طلاب در درس و مباحثه و رسیدن به رشد علمی شایسته، به همت و اراده خودشان بستگی دارد، گفت: رمز موفقیت ما در درس و کمک به رفع مشکلات شخصی و خانوادگی در دستان خود ما می‌باشد؛ بنابراین اولین مرحله و اولین راه رهایی از  مشکل و کمک به بهبود آن، قصد و اراده ی جدی است.

در پایان این مراسم تجلیل و قدردانی از اساتید مدرسه فاطمیه شهرکرد انجام گرفت. 

 

برچسب‌ها