شورای فقهی و حقوقی زنان تشکیل شود
299611

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیشنهاد داد که شورای فقهی و حقوقی زنان زیرنظر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور تشکیل شود تا مسائل و مشکلات این عرصه حل شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم دکتر انسیه خزعلی، در نشست بخش حوزوی خواهران بنیاد نهضت با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با موضوع «برنامه های کلان دولت سیزدهم در عرصه زن و خانواده»، در موسسه عالی حوزوی رفیعة المصطفی گفت: کار اصلی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سیاستگذاری و نظارت است نه اجرایی.

وی، نگاه رهبر معظم انقلاب به جایگاه زن و خانواده را فراتر از نگاه سنتی و غربی و مبتنی بر نگاه اسلام ناب و اهل بیت(علیهم‌السلام) دانست و افزود: یکی از کارهای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، فراخوان ایده‌ها و ابداعات و نظرات و راهکارهاست که الان برای دختران ۱۲ تا ۱۸ سال درحال برگزاری است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خواستار نقش آفرینی بانوان طلبه در عرصه های مربوط به بانوان و خانواده شد و اظهار کرد: ما در مسائل فقهی زنان دارای خلأهایی هستیم که باید توسط طلاب متخصص، آنها را پر کنیم.

خانم خزعلی پیشنهاد داد که شورای فقهی و حقوقی زنان زیرنظر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور تشکیل شود تا مسائل و مشکلات این عرصه توسط آنها حل شود.

وی با اشاره به موضوع جمعیت، تصریح کرد: اگر در مسأله جمعیت برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب نداشته باشیم؛ همان طور که کمیت جمعیت انسانی را از دست دادیم، کیفیت را هم از دست خواهیم داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف و جمعیت تاکید کرد و گفت: ایده‌های در حوزه فرهنگ سازی حمایت می شوند.

برچسب‌ها