مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از مدارس علمیه شهرستان‌ها بازدید کرد
300112

همزمان با ایام پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران؛ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از مدارس علمیه خواهران شهرستان های اسلام آباد غرب، هرسین و امام خمینی کرمانشاه بازدید کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

مشکل انسانها در طول تاریخ عدم استفاده صحیح از عمر است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: مشکل انسان ها در طول تاریخ، عدم استفاده صحیح از عمر است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از موارد مهم در دوران طلبگی، غنیمت شمردن وقت است و مشکل انسانها در طول تاریخ عدم استفاده صحیح از عمر است.

وی اشاره کرد: قرآن کریم به عصر قسم می خورد که انسان در خسران است. یکی از ابعاد این خسران، عدم استفاده صحیح از وقت است. امام علی(علیه السلام) می‌فرماید: (الفرص تمر مر السحاب). فرصت تهذیب طلایی‌ترین فرصت دوران طلبگی است. استفاده از فرصت اصول و موانعی دارد که در کتب اخلاقی به آن اشاره شده است، مثلا خود فرصت‌شناسی از لوازم مهم استفاده از فرصت است و توهم فرصت داشتن، از عوارض فرصت نشناسی است. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه افزود: فرصت درس خواندن و رشد که اکنون فراهم است، ممکن است دیگر برای طلبه فراهم نشود، لذا باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و در راستای همین فرصت شناسی است که در روایات تاکید بر علم آموزی در ابتدای عمر شده است. عادت به نظم و مقابله با عوامل فرصت سوز از اصول مهم استفاده از فرصت هاست. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

تطبیق زی طلبگی با سبک زندگی امروز از مسائل مهم و ضروری ماست

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در جمع طلاب مدرسه علمیه زینب کبری(س) شهرستان هرسین گفت: تطبیق زی طلبگی با سبک زندگی امروز از مسائل مهم و ضروری ماست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در جمع طلاب مدرسه زینب کبری(سلام الله علیها) شهرستان هرسین گفت: زی طلبگی عبارت است از سبک زندگی خاص طلبه در خلق و خو، عبادت، تحصیل، خورد و خوراک، پوشش و روابط اجتماعی خصوصا با استاد و از ضروریات زی طلبگی که در دیدار رهبری با طلاب هم تاکید شده است زهد و پارسایی طلبه است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار حوزه در اذهان مردم به نوع نگرش روحانیت به دنیا و دنیاگرایی بوده است. در حالات علمای سابق مثل شیخ انصاری زهد به معنای واقعی به چشم می‌خورد. شیخ انصاری با وجود اینکه مرجع بود و وجوهات زیادی به سمت او سرازیر می‌شد، هیچ گاه از آن در زندگی شخصی استفاده نمی‌کرد و با سختی زندگی می‌کرد. همه علما با وجود اموال و وجوهات فراوانی که در اختیار داشتند با زهد زندگی می‌کردند و همین نوع زندگی زاهدانه علما باعث برکت در عمر آنها بود. مانند شیخ صدوق که در مدت عمر خود کتب فراوانی در خدمت به شیعه تالیف کرد و علامه حلی در ده سالگی مجتهد مسلم بود و کتب مهمی از ایشان به جا مانده. امام خمینی (رحمت الله علیه) فرمود: اگر قرار بود صاحب جواهر فلان طور زندگی کند، یک صفحه هم نمیتوانست بنویسد. ...

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه اشاره کرد: زندگی طلبگی و روحانیت همراه با قناعت و مناعت نفس است و بزرگان همواره تاکید کرده اند که هیچ گاه علم در راحتی به دست نمی آید و راه طلبگی دراز است و مشکل، اما با استمداد از خداوند متعال و توسل به اهل بیت(علیهم السلام) توفیق حاصل خواهد شد ان شاء الله.

بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از مدرسه علمیه امام‌خمینی(ره)

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از مدرسه علمیه امام‌خمینی(ره) بازدید کرد.

به کزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و اساتید حاضر شد و ضمن قدردانی از اساتید به مسائل و مشکلات آنها پرداخت و با طلاب نیز به گفتگو پرداخت.

برچسب‌ها