اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) در کرمانشاه همراه با معرفی نفرات برتر برگزار شد
303479

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در استان کرمانشاه با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین ایرانی، مدیر حوزه علمیه برادران کرمانشاه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) که با حضور مسئولین استانی ادارات مرتبط با حوزه‌های علمیه و مدیر حوزه علمیه خواهران استان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد، گفت: تنوع مذهبی و قومیتی در استان کرمانشاه، بهترین عرصه برای مباحث پژوهشی است و تناسب پژوهش‌ها با اقتضائات استانی، مسئله مهمی است که معاونین حوزه علمیه خواهران و برادران، باید در دستور کار قرار دهند.

وی فلسفه برگزاری جشنواره علامه حلي(ره) را ترغیب و تشویق طلاب به امر پژوهش دانست و افزود: جاي خالي پژوهش‌هاي جمعي محسوس است چون كار جمعی نقائص را کاهش می‌دهد.

وي در این رابطه اظهار داشت: یکی از جامع‌ترین پژوهش‌ها در حوزه عاشورا، کاری است که آقاي پیشوایی، درباره مقتل حضرت سیدالشهداء(ع) با تعداد زیادی از پژهشگران انجام داد.

مدير حوزه علمیه برادران کرمانشاه در پايان گفت: پژوهشگران بايد در مسیر حل مسائل روز قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین قلعه بالایی، دبیر جشنواره استاني علامه حلی کرمانشاه، در سخنانی ضمن ارائه گزارشي از روند امور انجام شده، گفت: 691 اثر از طلاب خواهر و برادر در اين دوره در استان ثبت شده كه 50 درصد طلاب را شامل مي‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشتيم، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسيده ايم و اهميت فضاي پژوهش در حوزه بايد بيشتر از آن چيزي كه هست، باشد.

دبير جشنواره علامه حلی کرمانشاه، با بيان اينكه نوشتار، كليد تحول در حوزه است، افزود: پژوهش يك مجاهدت علمي مستمر است و جشنواره علامه حلي براي غني شدن طلاب در علم و پژوهش است. طلبه اگر بخواهد در فضاي جامعه امروز تبليغ كند، بايد محقق باشد.

وي خاطرنشان كرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از حوزه اين است كه حوزه بتواند هرگونه شبهه‌اي اعم از فقهي، سياسي، اجتماعي، اعتقادي و ... را با غناي علمي خود پاسخ دهد.

در این مراسم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه نیز، در سخنانی ضمن بیان آسیب های پژوهش در حوزه فردی، آموزشی و مراکز پژوهشی گفت: آسیب های پژوهش بایستی شناسایی و برطرف شوند.
 
در پايان این مراسم از 10 نفر از برگزيدگان استاني جشنواره علامه حلي تقدير شد.

برچسب‌ها