ثمره حوزه باید در اجتماع دیده شود/ نقش خود را در تکمیل پازل تمدن نوین اسلامی مشخص کنیم
304259

خانم طاهری، بانوی پزشک و طلبه مازندرانی با بیان اینکه ضروری است تا نقش خود را در تکمیل پازل تمدن نوین اسلامی مشخص کنیم، بیان داشت: ثمره حوزه باید در اجتماع دیده شود، درس را بخوانیم تا قرآن مبین را کاربردی تبیین کنیم که جامعه به رشد برسد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در هفته اول شهریور که با نام روز پزشک آذین شده، فرصتی مناسبی بود تا گفتگویی با خانم "مینو طاهری" پزشک و طلبه مازندرانی صورت گیرد که ماحصل این گفتکو در ادامه تقدیمتان می شود: 

خانم ینو طاهری"، پزشک و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده و به قول خودش، از ‌دوران دانش‌آموزی، علاقه به مطالعات علوم دینی داشت. وی بعد از قبولی در کنکور در رشته پزشکی، با خود عهد می بندد که روحیاتش را در زمینه علاقه به دین حفظ کند. لذا برای حفظ اعتقادات دینی، تصمیم به ارتباط با حوزه علمیه می گیرد.

وی در ادامه گفتگو یادآور شد: بسیار به علوم حوزوی علاقه مند شدم و همزمان با تحصیل در دانشگاه، شرایط تحصیل دروس حوزوی برایم فراهم شد و آن را به شکل خصوصی خواندم و حتی روزهای پنجشنبه و جمعه از محضر اساتید استفاده می‌ کردم.

خانم طاهری تصریح کرد: بخشی از دروس حوزوی خود را از محضر آیت‌الله فاضل بهره مند شده و به ایشان تعهد دادم که در خدمت حوزه باشم و تدریس در این زمینه را آغاز کردم.

وی بیان کرد: در حال‌ حاضر به عنوان مدیر آموزشگاه بهورزی دانشگاه علوم پزشکی بابل مشغول به فعالیت و علاوه بر انجام طبابت، استادیار حلقه های صالحین هستم. کلاس‌های مختلفی از جمله نهج البلاغه خوانی، خطبه فدکیه، کلاس های بصیرتی برای بانوان و ... در حال برگزاری است، علاوه بر آن چند حلقه برای اساتید تشکیل‌ شده و کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی و اساتید دانشکده فنی ‌مهندسی نوشیروانی در حال برگزاری است.

خانم طاهری عنوان کرد: یکی از توفیقاتی که در این چند سال اخیر شامل حال بنده شده، این بوده که در چند سفر حج، به‌ عنوان معینه کاروان حضور پیدا کردم و در حال حاضر در همایش های متمرکز، آموزش پیرامون احکام حج و مسائل مربوط به بهداشت بانوان را عهده دار هستم.

وی تاکید کرد: با توجه به بحث جهاد تبیین باید به این فکر کنیم که چه باری را می‌خواهیم برداریم، هدف ما از تحصیل در هر رشته ای و یا انجام هر کاری چیست، چه بخشی از پازل تمدن نوین اسلامی را می‌خواهیم پر کنیم و این بار امانت را به مقصد برسانیم، وگرنه حوزه یا دانشگاه به ‌خودی ‌خود ارزش ندارد، ولی اگر در کنار هم باشند و سکولار عمل نکنند به نتیجه خواهند رسید.

این بانوی پزشک و طلبه مازندرانی خاطرنشان کرد: هدف ما از درس خواندن، خود درس نباشد، بلکه برای جامعه‌ سازی، رشد انسان‌ها و داشتن جامعه‌ای توحیدی باشد، ثمره حوزه باید در اجتماع دیده شود، درس را بخوانیم تا قرآن مبین را به صورت کاربردی تبیین کنیم که جامعه به رشدی برسد که تحت تأثیر رسانه‌های امویان زمان قرار نگیرد و زمینه ظهور را فراهم کند.

برچسب‌ها