تغییراتی در معاونت آموزش با هدف رشد طلاب و اصلاح موانع و اشکالات صورت پذیرفته است
305827

معاون آموزش و دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران، در دیدار با طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران کرمان، از برنامه ریزی های جدید در راستای رشد طلاب و اصلاح موانع و اشکالات گفتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، در سفر به شهر کرمان، با طلاب مدارس این شهر دیدار و گفتگو کردند.
 
در این دیدار که با حضور طلاب چهار مدرسه شهرستان و در محل مدرسه علمیه فاطمیه کرمان برگزار شد؛ حجت الاسلام و المسلمین تهرانی در سخنانی، با اشاره به روایتی با موضوع جهل، تصریح کرد: در روایت آمده است که مصیبتی بزرگتر از جهل نیست. لذا در جوامع بشری هیچ چیزی به اندازه جهل، آفات در برندارد و ریشه بیشترین معضلاتی که در جامعه وجود دارد، جهالت است.  لذا یکی از مهم ترین وظایف هر شخص مسلمان، آگاه سازی افراد جاهل است، همانگونه که امام حسین(علیه السلام) خون خود را جهت رفع جهالت نثار کردند.
 
وی افزود: مهم ترین نیاز ما، داشتن بصیرت برای تشخیص درست مسیر در موقعیت های مختلف است که این خود نیاز به مشورت و تفکر و هم نشینی با بزرگان دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین تهرانی اظهار داشت: تفکر و اندیشیدن، حیات دل مردم دیندار است و نتیجه گرفتن در یک امر، منوط به این است که به مسیری که انتخاب کرده ایم، اهمیت بدهیم و در مسیر تحقق مطلوب قدم برداریم. اگر مسیر را مسیر مقدسی بدانیم، تلاش ما جهت آموختن مهارت ها چندین برابر خواهد شد. 
 
وی جایگاه طلبگی را موقعیتی خاص دانست و گفت: به قیامت، روز حساب می گویند، زیرا در دنیا هر چه به ما داده شده است از روی حساب بوده و کسی که طلبه شده است، از روی یک حساب مشخصی بوده است و وظایف خاصی نیز بر عهده این فرد است. اگر ما انتظار درست و پاکیزه زندگی کردن مردم را داریم، اول باید به وظایف خود به خوبی عمل کرده باشیم. 
 
حجت الاسلام و المسلمین تهرانی، در بخش دیگر سخنان خود به تبیین برنامه های جدید آموزشی پرداخته و بیان کرد: تغییراتی در سال های گذشته در معاونت آموزش انجام شده است که هدف آن، رشد طلاب و اصلاح موانع و اشکالات بوده است. 
 
وی ادامه داد: بازنگری در امور درسی انجام و بعضی از دروس حذف یا اصلاح شده است. در بخش سیکل نیز پیگیری های به منظور اخذ دریافت مدرک دیپلم نیز صورت گرفته است. 
 
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، به برنامه ریزی جدید برای تحصیل بانوان علاقمند اشاره کرد و گفت: دوره آشنایی با معارف و علوم اسلامی برای تحصیل خانم هایی که مشتاق شرکت در کلاس های حوزوی هستند اما فرصت گذراندن دوره طولانی را ندارند، برنامه ریزی شده و برای کسب مهارت های مختلف در هر سال تحصیلی تا زمان اتمام دوره تحصیلی، برنامه ریزی های انجام شده است. 
 
وی افزود: کیفیت علمی تحصیلی طلاب، امر بسیار مهمی است و تمام کسانی که در این امر فعالیت دارند باید برای ارتقای این کیفیت تمام تلاش خود را نمایند. 
 
حجت الاسلام و المسلمین تهرانی تصریح کرد: برای طرح حمایت از فرزندآوری نیر برنامه ریزی ها انجام شده است و برخی از کلاس ها نیز به صورت مجازی برگزار می شود تا دغدغه خواهران در این برنامه ریزی ها دیده شود. 
 
در پایان این جلسه، نمایندگان طلاب سوالات و اشکالات مدنظر را مطرح کرده و وی به موارد مطرح شده پاسخ داد.
 
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین خالقی، دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران، با بیان روایتی از امام حسین علیه السلام، در تبیین فلسفه خلقت پرداخت و افزود: امام حسین علیه‌السلام می فرمایند: ای مردم، خدا بندگان را خلق کرده تا معرفت الهی پیدا کنند و وقتی خدا را شناختند، می دانند غیرخدا کسی دیگر شایسته پرستش نیست. وقتی که مردم سراغ پرستش خدا رفتند، از پرستش دیگران از جمله مقام و موقعیت صرف نظر می کنند. شخصی از امام سوال کردند معرفت الله چیست؟ امام فرمودند: معرفت الهی به این است که مردم در هر زمان امام زمان خود را بشناسند و حقوق او را ادا نمایند. 
 
وی افزود: از خداوند متعال خواستار سعادت شما که مدال پربرکت طلبگی را گرفته اید هستیم، زیرا آیت الله ناصری می فرمودند: طلاب نوامیس امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند. بنابراین امید است طلاب خواهر مورد عنایت خاصه حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف بوده و اثرات آن نیز در جامعه نمایان گردد. 
 
در جلسه عصر نیز پس از بیان عرض خیرمقدم توسط  خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، وی به بیان گزارش از وضعیت علمی اساتید و همچنین پذیرش استان پرداخت و از حضور معاون آموزش و دبیر شورای علمی تربیتی مرکز مدیریت ابراز خرسندی کرد. 
 
سپس حجت الاسلام والمسلمین تهرانی، حجت الاسلام و المسلمین خالقی و آیت الله شیخ بهایی در دیدار با  اساتید و کارکنان مدارس علمیه خواهران شهر کرمان، پس از بیان نکات و اصلاحات مورد نیاز در بخش آموزش توسط آیت الله شیخ بهایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خواهران کرمان، حجت الاسلام والمسلمین تهرانی گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته به منظور رشد و ارتقای همه جانبه اساتید را بیان کرد.
 
در پایان نیز برخی پیشنهادات از جمله نیاز به انجام اصلاحات در نحوه برگزاری آزمون ورودی، تغییر در نحوه طراحی سوالات آزمون و ... توسط اساتید مطرح شد..

برچسب‌ها